• Amorella

Tips mot förstoppning som verkar snabbt?

Jag vet att man kan förebygga hård mage genom att ge päronpuré, katrinplommonpuré eller rapsolja i vällingen eller tillägget. Men vad gör ni när ni märker att era bebisar är förstoppade och har ont, både i stjärten och magen? Då vill man ju göra något som löser upp det hela med en gång!

• Svar på tråden Tips mot förstoppning som verkar snabbt?
  • Grådan

Katrinplommonpurè verkar inom ett par timmar, ge mycke så funkar det! I värsta fall finns det ju microlax på apoteket!
    Lycka till!

• annie80

Det finns droppar på apoteket som jag har hört är ganska effektiva. Kommer dock inte på vad dem heter men det kan du fråga någon där.

• Mamma Ia

Laktulos är ju något du kan ge i förebyggande syfte under en längre tid (tror att det är det som annie80 menar). Men är det akut får du köpa Microlax på Apoteket. Det ska ge effekt inom 15 minuter. Läs dock noga på förpackningen hur mycket du ska ge!

• Amorella

Tack för tipsen! Nu har hon sovit en stund så nu verkar hon må lite bättre. Jag tror vi tar en runda till ICA och handlar katrinplommonpuré och testar med det till en början. Mikrolax har vi hemma så i allra värsta fall kan vi använda det senare.

• Amorella

seadwarf:
    Tack, men hon är bara 6 månader så hon äter inte kiwi än! (närmare bestämt, hon äter bara bröstmjölk, tillägg, välling, banan, mangopuré, päronpuré och katrinplommonpuré...)

Är det någon som vet hur man ska göra med Mikrolax till sådana små? Jag har några kvar, men verkar ha kastat förpackningen. Kollade i FASS på nätet och det verkar som om man ska ge hela oavsett ålder? Bara inte stoppa in den så långt?

• seadwarf

Amorella - ok :).. aprikos har jag hört ska vara bra oxå.. om hon fortsätter vara hård i magen längre fram....

Svar på tråden Tips mot förstoppning som verkar snabbt?