• Anonym (v.25)

trosor till bebis?

Hej är i v. 25 så börjar bli dags att köpa kläder.

Om man inte har bodys utan byxor och tröja, ska man då ha typ trosor utan på blöjan innan man tar på byxorna?

• Svar på tråden trosor till bebis?
  • KossanMuu

Vad jag har hört ska tröja vara onödigt klupigt på spädisar eftersom den hela tiden glider upp. Men vill du ändå jättegärna ha tröjor skulle iaf inte jag använda trosor, känns rätt onödigt att ha innan blöjorna åker av. Men vad vet jag, min bebis har ju itne kommit än :P

♥ bf 15 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • Anonym (v.25)

Inte?
    Har hört olika att om man inte har bodys så borde man ha typ trosor ifall blöjan läcker.

• Skruff

Trosor fyller ingen större funktion eftersom att de har blöja. Däremot kan det vara smidigt med en armlös body (som ett linne som man knäpper i grenen) så att inte magen/ryggen blir kall när tröjan åker upp.

• Anonym (v.25)

När kan man börja använda tröja till bebisen då?

• vivianne

Har aldrig haft trosor utanför blöjan till mina två barn. Känns mer som om det behövdes på snibb-blöjornas tid. Dagens blöjor har bra passform!

Möjligtvis på sommaren till klänning för att det var snyggare nu när jag tänker efter.
  • vivianne

Tröja har jag börjat använda när barnet står och man börjar med up&go-blöjor.

• luckyme83
    Anonym (v.25) skrev 2010-01-26 16:01:55 följande:
    det kan du väl göra precis när du vill..
    men jag föredrar bodys eftersom tröjor bara åker upp...
  • Skruff
    Det finns rätt ont om tröjor till spädbarn och det är ganska opraktiskt men klart man kan använda det. Men om de väl bajsar igenom blöjan går det ofta igenom alla kläder och att dra en bajsig tröja över huvudet är inte skoj. Bättre med snedknäppt body, men det är ju enligt mig
  • glasbubblan

Trosor behövs bara när barnet är så stort att det kan öppna blöjan själv. Det finns tydligen en säkerhetsrisk med det, typ att de tar av sig blöjan och kväver sig själv med den. Har bara haft underbyxor till mina när de är nakna sånär som på blöjan. Typ på sommaren om de haft t-shirt. 

Body är det överlägset bästa plagget. Långärmat, tycker jag, för det behövs på vintern när det är kallt och på sommaren när de ska undvika sol. 
  • gosnosens mamma
    Det är först nu när våran lille är 10 månader ( 7 månader, han är född 3 månader förtidigt) som vi börjat att använda tröjor! När de bara ligger så glider tröjorna lätt upp och det blir glapp och kallt. Nu när han sitter och grejar så funkar tröja! Trosor behöver du absolut inte ha, läcker blöjan så läcker den igenom trosorna med!

Grattis till bebisen i magen! :)
  • Anonym (v.25)

Tack så mycke allihopa.
    Får se om jag hittar trosor då, kan vara bra att ha i sommar om det blir varmt och lillan bara ska ha blöja på sig.

• KlasStures mamma

Jag har börjat ha t-shirt ibland på min dotter som är 10 månader. Och det kände jag att jag kunde göra nu när man inte bär så mycket på henne så det beror ju lite på barnet.

Mycket smidigare med bodys i början, speciellt omlott bodys de första veckorna

Svar på tråden trosor till bebis?