• Cissi28

Snabba svar! Vitlökssmör. Har ingen citron, går det bra med lime eller utan citron?

Ja, se rubriken! Håller på med vitlökssmör och såg att jag inte hade någon citron hemma, limesaft har jag däremot. Skulle ni ta det istället eller hoppa över citron helt och hållet?

• Svar på tråden Snabba svar! Vitlökssmör. Har ingen citron, går det bra med lime eller utan citron?
  • Cissi28

Köra på utan citron då mao :) Tack för det. Blir ju lite osäker när man bara googlar efter ett recept och så blir det knas när man följer det.

Fler förslag?

• stor grön drake

Jag har alltid bara smör, määängder med vitlök och lite kryddor efter behag i mitt. Oftast skippar vi kryddorna.

091109 ♥ Linus ♥
  • EJLM

ska det vara syra i vitlökssmör?
    det har aldrig jag, men om du vill ha det så byt ut citronsaften emot lite vitvinsvinäger...syra som syra=)

http://erica.myshowroom.se

• annca

Om jag ska ha smöret till fisk har jag ibland citron i, annars bara vitlök och lite extra salt. Kanske ett par droppar tabsaco, lite finhackad persilja eller basilika eller ev lite svartpeppar.

Funkar ypperligt utan nån citron. :)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • bustösen

persilja och vitlök i smör är smaskens, citron har jag aldrig testat men det kanske inte är så dumt! :)

Svar på tråden Snabba svar! Vitlökssmör. Har ingen citron, går det bra med lime eller utan citron?