• pco

ny tråd- hur har ni med PCO lyckats bli gravid?

Den förra tråden "Hur har ni med PCO lyckats bli gravid" är avstängd, tänkte att det vore kul om vi fortsatte den förra tråden jag startade..
    Jag är en tjej på 23år, jag o min sambo har försökt aktivt ett tag nu utan resultat.
    Har använt mig av pregotime 3gånger,...enkel, dubbel samt trippel utan resultat, inte ens fått ÄL av den:(
    jag har typ alla symptom man kan ha känns d som..så min fråga till er är:
    Hur har ni andra med PCO lyckats? Det vore skönt o få lite hopp:)
  • Svar på tråden ny tråd- hur har ni med PCO lyckats bli gravid?
  • pco

okej grattis:) vad har du för symptom? hur många kurer tog du?

• bollanmollan

jag åt en tablett en gång som inte funkade men på första dubbeln blev jag gravid, han är 13 månader nu

• M0rris

Jag reagerade inte heller på Pergotime (fick enkel, dubbel och trippeldos) men blev spontant gravid medan vi stod i kö för spraybehandling och IVF. :) Sonen är snart 17 månader och nr 2 är i ugnen och väntas anlända i juni. Tvåan kom också till spontant utan någon som helst koll på ägglossningar och mens eftersom jag inte hade några (trodde jag).

• pco

åh grattis M0rris :) gud va roligt. mene va har du för symptom?kände du när du hade ÄL?

• M0rris

Jag har oregelbunden mens (kanske 3-4 grr om året) och många äggblåsor. Har ingen aning när jag har ÄL ...

• pco

okej samma här :P 

va kul o höras om en som lyckats som har samma symptom o så som mig :)
    grattis grattis
  • Ginge

Samma här som MOrris... Mens typ 3-4ggr/år. Hur ska jag veta när jag har ÄL. det blir ju ingen koll alls:( Har försökt bli gravid i 2år.
    Jag hörde att om man mäter temperaturen varje dag så kan man märka när ÄL kommer.
    Har ni något kunskap hur det skulle fungera? Finns något spec termometer för det?

• J L86

Hejsan.
    Tjej här som har pco. Jag bara undrar hur ni har fått reda på om ni har Äl eller inte ? läste någonstans här att vi med pco inte ska använda äl test.

Och är det någon som vet om vi med övervikt får äl stimulerande som pergo??? Jag är överviktig och kämpar för att gå ner... men det är svårt.... Kram på er!

• Thessis77

Vi prövade provera, pergo, metformin, sprutor och inseminationer innan vi efter 19månaders försök äntligen lyckades. Da hade jag tagit sprutor (puregon+pregnyl), metformin och progesteronvagitorier samt gjort insemination. Det var den tredje inseminationen sammanlagt. Nu har vi en dotter på 1år och 3 mån och har försökt att få syskon i ett halvt år utan att lyckas. Förväntar mig nog att det inte kommer att gå utan hjälp denna gång heller, men vi ska försöka i några månader till på egen hand (äl-testar och tempar). Jag har PCO men har ändå bevisligen ÄL nästan varje månad (har som sagt äl-testat men också tagit blodprov). Har ganska långa cykler (ca35dagar) och sen äl (kring dag 18).

Svar på tråden ny tråd- hur har ni med PCO lyckats bli gravid?