• Frida och Peter

Vilken napp påminner om ett bröst

Hej!
    Vilken napp är bäst att börja med om man inte vill förstöra amningen?
    Vilken påminner mest att snutta på ett bröst?

Han är fyra veckor och amningen funkar men jag vill helst inte förstöra. Han är väldigt snuttig och med ett äldre syskon så kan jag inte agera napp hela tiden.

Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Svar på tråden Vilken napp påminner om ett bröst
  • Kanskedinsyrra

Mitt tips är: titta på ditt bröst å leta i affären... liknar det så är det ju likt...

• paloma84

Gå till Apoteket och köp där.

Där har det en "bröstliknande napp" och det var den enda som våt dotter tog!
    Den är super, det blir inte heller något vakum med den!

• Muminmama2009

Tycker att Avent napparna är väldigt bra som alternativ till bröstet. (med Avent flaskorna som även förebygger Kolik).
    Min tjej fick tillägg i flaska ganska tidigt och hon har aldrig haft svårt att växla mellan bröstet och nappflaskan, kan även byta från ena till andra direkt efter varandra.

• Frida och Peter

Tack så jätte mycket för alla bra svar.

Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Malena C

Jag har provat alla nappar som skulle likna bröstet när jag var tvungen att börja delamma på grund av jobbet när min sån var sex månader. Han vägrade flaskan vad jag än provade tills jag gjorde som någon i ett tidigare inöägg sade. Titta på ditt bröst och gå sedan till affären och leta. Det slutade med en tunn och sladdrig klassisk gumminapp och det har funkat utmärkt.

Svar på tråden Vilken napp påminner om ett bröst