• felsteg

babysim är barnplågeri

Men håller ni inte med? "håll barnet under armarna och säg DYK sedan trycker du ner barnet under vattnet och drar barnet en bit för att sedan ta upp barnet över vattenytan, kom ihåg att se glad ut" ; detta råd fick vi av våran simledare när vår son skulle gå på babysim och dyka för första gången. Vi gjorde det tre gånger och varje gång fick han vatten i lungorna och gallskrek av förtvivlan. Men det är väl inte så jävla konstigt? Det skulle jag också ha gjort.

Vi slutade gå och sket i att betala för fiaskot.

Ps. allt annat var lärorikt och roligt , bara själva dyket som var hemskt.

• Svar på tråden babysim är barnplågeri
  • gotlandstösen

hm kan inte hålla med. Vist var första dyket lite otäckt innan hon lärt sig stänga munnen. Men Nu älskar hon det och att var i vatten är det bästa hon vet. Lika glad varje gång vi kommer dit. Men vist alla barn är inte redo att dyka.

• CK82

Men för det första, varför gjorde Ni det 3gånger och han gallskrek och fick vatten i lungorna efter första gången? Det är väl att plåga sitt eget barn? Och dels så är det väl bara att inte dyka? Det är ju mkt annat som är mysigt med babysim, och en del kids gillar det ju faktiskt!

• L E A

Tycker du plågat ditt barn själv! När du mäkte att barnet inte var med på dykningen varför gjorde du om det? Finns massa andra moment som man kan delta i, finns ingenstans skrivet att alla barn passar in i varje övning. Hoppa över det som inte passar ditt barn. Min son fullständigt älskade det! Han är idag 5 år och simmar som en fisk, aldrig varit rädd för vatten eller så...Simskolan var så fantastiskt skönt för oss båda samtidigt så kom hans pappa närmare sin son på detta sätt...

• felsteg
    CK82 skrev 2010-01-26 20:21:45 följande:
    Men för det första, varför gjorde Ni det 3gånger och han gallskrek och fick vatten i lungorna efter första gången? Det är väl att plåga sitt eget barn? Och dels så är det väl bara att inte dyka? Det är ju mkt annat som är mysigt med babysim, och en del kids gillar det ju faktiskt!
    Ja det undrar jag också nu i efterhand. Dumt, kanske grupptryck? inget annat barn såg nöjd ut efter dyket heller
  • dessdess

Min son skrattade första gången han kom upp efter dyket när han var 6 mån. Han är nu snart fyra och älskar vatten och simning och hoppar gladeligen fortfarande i och hamnar under vattnet med flit varje gång. Jag är jätteglad för babysimmet för jag tror han fått mkt gratis och är inte rädd alls.
    Däremot har jag aldrig tvingat honom till ngt om jag märkt att han inte velat, det tror jag kan bli katastrof och få dem rädda. Kalsupar har han fått otaliga och han vet att det inte är ngn fara och blir inte rädd när det händer.

• Myzan

Vår dotter ÄLSKADE att gå på babysim så det finns faktiskt olika barn.
    Strunta i dyken och gör bara det som sonen gillar. Huvudsaken är ju inte att lära dom dyka utan att det ska vara en trevlig stund i vattnet.

• Catasita81

Min son ÄLSKAR simmet! Självklart lite läskigt första gången under vatten, men nu håller han andan! {#lang_emotions_smile}

• snuttP

Jag har inte heller fattat dyken!! Struntade i det helt enkelt. JAg tyckte mest att babysim va menigslöst. Allt man gjorde där kunde man göra själv. Så med lillasyster så har vi gjort allt själv istället.

Började på riktig simskola vig 2års ålder istället.. mycket bättre!!

• felsteg
    L E A skrev 2010-01-26 20:24:47 följande:
    Tycker du plågat ditt barn själv! När du mäkte att barnet inte var med på dykningen varför gjorde du om det? Finns massa andra moment som man kan delta i, finns ingenstans skrivet att alla barn passar in i varje övning. Hoppa över det som inte passar ditt barn. Min son fullständigt älskade det! Han är idag 5 år och simmar som en fisk, aldrig varit rädd för vatten eller så...Simskolan var så fantastiskt skönt för oss båda samtidigt så kom hans pappa närmare sin son på detta sätt...
    Jo hoppas han inte fick något men för det. Man lär sig mycket med första barnet =)
Svar på tråden babysim är barnplågeri