• ballerinamuffins

diafragmabråck?

har någon barn som har blitt op för diafragmabrock? sonen är 8 mån, blev op när han va 2 dagar gammal. allt gick jätte bra.

kan fortfarande känna den känslan jag hade då, när han rullades in till operations salen.

har aldrig känt mig så liten, rädd och hjälplös.

Det är min son mitt barn ni ska skära i,
    era stora klumpiga händer ska in i denna lilla kropp.

nåde er om nått händer...

O dessa timmar vi satt och väntade på besked, de kändes som en hel evighet...

Kom upp till avdelningen kl 15.00 kommer in i rummet och ´där ligger han.
    han lever...
    Tack!!!!

Denna lilla kropp med slangar, nålar och bandage.
    ville bara ta upp honom, ville springa därifrån. 
    Min son ska inte vara här. han ska vara hemma, i sin säng... 
    hos oss, sina syskon. 
    ligga hos morfar och mysa,

Inte ligga här. inte på detta viset... 

Han kämpade för livet 2 dagar efter, när han slutade andas efter dem tagit bort slangen i näsan.
    ännu ett he*vete att gå igenom.
    Blev sövd i med slang igen.

fick ligga ännu en natt  nersövd.

men sen så blev han starkare och starkare för var dag som gick...
    och visade oss att han va stark, det är meningen att ja ska leva...

Nu e han som sagt 8 månader, en pigg liten krabat som snart kryper.
    är precis som en 8 månaders bebis...

Men som sagt man tänker tillbaka ibland på det som hänt, o kan inte fatta att det var han som låg där så liten och hjälplös....

Det va inte alls detta ja skulle skriva, men det va skönt att få skriva av mig,,,,

Skickar en styrke kram till alla er som mist det bästa.

• Svar på tråden diafragmabråck?
  • LW79
    Jag har varit med om en liknande resa. Vår son föddes för tio månader sedan. Han fick ligga i ECMO i 33 dygn, därefter i respirator och sedan CPAP. Sakta blev han bättre och efter nästan fem månader på Astrid Lindgren fick vi komma hem. Han andas själv och äter nu med god aptit. Han var mycket dålig vid födseln men visade sig vara en riktig kämpe. Han är glad för det mesta och tar sig fram här hemma. Kanske något sen men barn har verkligen en fantastisk återhämtningsförmåga. 
    Ovissheten har varit värst och oron för bakslag finns fortfarande. Jag tänker på alla i samma situation och känner med er! Hör gärna av er om ni befinner i en liknande situation och vill prata med någon som har varit där. Det är inte alltid lätt för utomstående att förstå.
    Tack för ditt inlägg "ballerinamuffins" och skönt att höra att det gick bra för din son!
  • 060810

Jag är i chock. Fick veta idag att mitt barn i magen har diafragmabråck och jag är så orolig att jag knappt vet vart jag ska bli av.
    Bara gråter hela tiden och känner att livet är orättist och piss just nu!!
    Jag har lämnat fostervattensprov idag och hoppas att det är normalt för då har min bebis större chans att klara sig.

Hur klarar jag den här tiden fram tills jag får veta?? Hur klarar jag tiden efter??
    Har bara gått 5 timmar sen jag fick veta och jag är mer än i chock just nu.

Har ni tips till mig??

Svar på tråden diafragmabråck?