• Anonym (blöder)

Nån mer som småblöder hela tiden??

Jag undrar vad det kan vara för fel på mig.
    Slutade med p-piller i höstas för att försöka bli gravid igen. Har ett barn sedan tidigare.
    Det har hittills inte blivit något resultat.
    Varje gång blöder jag vid ägglossning, och nästan omedelbart därefter småblöder jag några dagar, för att sedan öka och bli en riktig blödning.
    Jag antar att ägget inte har en chans att etablera sig i livmodern pga alla dessa småblödningar.
    Finns det någon hjälp att få för dessa mellanblödningar? Jag kontaktblöder även ibland vid samlag.
    Har rådfrågat min egen bm, men hon säger bara att jag skall avvakta.
    Men det känns verkligen ledsamt just nu.

Har någon av er samma erfarenhet, och har ni fått hjälp med detta?
    Skriv gärna!

• Svar på tråden Nån mer som småblöder hela tiden??
  • Anonym (samma)

Jag har exakt samma prolem somdu. Har försökt att bli gravid med nummer tre i tre år nu. De andra två barnen kom till helt utan problem. Jag brukar oxå börja blöda runt ÄL och sen ffortsätter det att småblöda typ fram till den riktiga mensen kommer igång. Har varit hos gyn flertalet gångermen de kan inte hitta nån förklaring till det. Men de säger oxå att det inte borde vara nåt hinder för graviditet. Sjukt irriterande att det inte tar sig!!! Jag har provat tabletter som heter primolut som skulle stabilisera bödningnsmöstret men de hjälpte inte alls. Har även fått en spoling av äggledarna och lämat flertalet blodprover för att mätaomjag har en fungerande ägglossning, vilket jag har. Tyvärr kan de inte göra mycket mer ä så utan det är bara att kämpa på och fortsätta försöka. Frågan är hur länge man orkar. Hoppas det löser sig för oss båda!

• Anonym (blöder)

Tack för du delade med dig av dina erfarenheter!
    Känns lite lättare att veta att det inte finns någon direkt bot på det, utan att det är bara på det igen - så att säga.
    Men det känns samtidigt ganska hopplöst.
    Jag har alltid haft sköra slemhinnor. Jag börjar blöda bara jag nyser eller jag fryser och spänner mig. Väldigt jobbigt.
    Blödde lite också i början av min graviditet - jag var ju supertokig och nervös. Men det blev en jättefin gosse av det hela.
    Känns bara så meningslöst att behöva vänta och vänta.
    Dessutom som grädde på moset, så blir alla i ens närhet gravida. Känns jättejobbigt.

• Anonym (samma)

Så känns det för mig oxå. Helt otroligt vad allablir gravida till höger och väster i ens närhet. Jag unnar dem verkligen det och är jätteglad för deras skull. Men visst blir ens egen längtan ännu starkare när man har så många gravida vänner runt omkring sig. Det jag tycker är jobbigt nu är att de inte kan göra mer för mig på gyn. Jag är färdigutredd. när man var på regelbundna besök hos dem så kände man iallafall att det hände nåt och att man fick hjälp. Men de ser iallafal inga medicinska hinder till graviditet trots blödningarna och det är skönt att veta. Tänkte jag skulle prova akupunktur ett par gånger för att se om det kan hjälpa nåt och jag har även börjat äta rosenrot. Har hört av en del att det kan hjälpa. Hihi ja man provar allt och det finns ju inga garatier eller bevis på att alla dessa "husmorsknep" fungerar men hoppet e ju det sista som överger än och för min egen skull känns det bra att kunna göra allt man kan ör att öka chanserna. Men som sagt frågan är hur länge man orkar. Ibland ärman så less på det och det känns totaltmeningslöst att fortsätta försöka. Man blir så jäkla besviken var månad när mensen kommer.

• Anonym (blöder)

Jag provade denna månad att få massage på fötterna två ggr i samma vecka som jag skulle ha ägglossning. Tänkte att det kanske kunde sätta fart på blodomloppet!
    Akupunktur - finns det såna punkter man kan sätta nålarna på för att bli mer fertil och köra igång kroppen?
    Ja gravida finns överallt runt en just nu. Man blir så sur. haha. Visst är det roligt för de andra, men det sticker i hjärtat. Och man skulle bara vilja skrika ut,vi försöker också skaffa barn! Men det gör vi inte för det är hemligt, vill inte att nån ska veta för då ska de (sambons släkt) alltid fråga och titta på min mage o se om där e nåt o snacka i sönder hela proceduren.

• Anonym (samma)

jag vet faktiskt inte alls hur det funkar med akupunkturen , vet bara att en del provat det. Även zonterapi ska va bra. Står tillochmed på vissa zonterapueters hemsida att de hjälpt flertalet barnlösa. Så det kan ju absolut va värt ett försök. Man har ju absolut inget att förlora på det. har ca en vecka kvar till mes nu och fast jag e nästintill övertygad omatt det inte blivit nåt denna månaden heller så kan man inte låta bli att hoppas. Har du barn sen tidigare eller är det ert första ni kämpar med?

• Anonym (blöder)

Vi har ett barn sedan tidigare, och får ju vara glada att vi lyckats en gång. Men vi vill så gärna ge ett syskon också.
    Tog cirka 6 månader innan vårt första barn kom till.

Svar på tråden Nån mer som småblöder hela tiden??