• MarreTN

Ni som väntar första och är runt vecka 20, hur mår ni!??

Jag är så himla nyfiken på hur alla andra mår, som är runt samma vecka som mig! Jag gick in i vecka 20 idag, och har känt bebisen några ggr, senast i förrgår kväll när jag stod o diska.. Sen efter det har jag varit väldigt osäker.. Min mage har inte blivit såååå stor. (finns bild i galleriet).. Har fått skitont i brösten, blivit illamående igen, annars mår jag prima!:)

Bebis juni -10
  • Svar på tråden Ni som väntar första och är runt vecka 20, hur mår ni!??
  • MajsanD

jag går oxå in i vecka 20 idag, mår bra, kan ibland bli lite illamående ibland men inte som i början {#lang_emotions_laughing}

min mage har inte heller blivit så större, var hos bm igår och vägde mig och hade nu gått upp 1,3 kilo under graviditeten. vet inte om jag känt av bebisen, ingen aning hur det ska kännas {#lang_emotions_wink} men ibland händer det saker där inne men om det e bebisen eller  saker som flyttar på sig , vem vet hihihi

ska på mitt rul imon så det blir spännande och lite mer verkligt{#lang_emotions_heart}

• MarreTN

Nej,men vad tufft att vi har samma bf-datum ;).. ja då är det ungefär som mig.. Lite illamående då och då, nästan bortskämd.. Men de andra kommer väl..;).. Du har inte fått ont i ryggen eller höfterna då?

Ne,tycker de tar sååån tid innan magen kommer, men den är på väg känner jag! hehe.. Javisst är de svårt att känna om det verkligen är bebisen, men det blir tydligare och tydligare:)

Jaa, jag hade mitt förra torsdagen, och det var så häftigt!! Lycka till:)

Bebis juni -10
  • MajsanD

vet inte om det är graviditeten som gör mitt ryggont eller om det är från jobbet då jag nu måste tänka på hur jag lyfter och förflyttar brukare på jobbet, går inte med råstyrka längre {#lang_emotions_laughing}

kan ibland komma på mig att vagga som en anka hihihi fastän jag inte har ngr problem med att gå vanligt{#lang_emotions_innocent}

ja jag får se vilket bf jag får på mitt ul om det flyttas åt ngt håll hihihi, mycket spännande och lite skrämmande, tänk om det inte e ngt mer än luft där inne {#lang_emotions_sunny}

• MarreTN
    MajsanD skrev 2010-01-27 12:43:08 följande:
    vet inte om det är graviditeten som gör mitt ryggont eller om det är från jobbet då jag nu måste tänka på hur jag lyfter och förflyttar brukare på jobbet, går inte med råstyrka längre kan ibland komma på mig att vagga som en anka hihihi fastän jag inte har ngr problem med att gå vanligtja jag får se vilket bf jag får på mitt ul om det flyttas åt ngt håll hihihi, mycket spännande och lite skrämmande, tänk om det inte e ngt mer än luft där inne
    Jaha, du jobbar också på grubbboende då eller? =).. Ja, man får tänka sig för lite nu, vi håller på och flyttar och jag vill ju kunna hjälpa till lite och inte bara behöva stå där och titta på. haha! Men jag har som du, lite ryggont.. Speciellt när jag överanstränger mig,

Haha, ja men det har jag också kommit på mig själv att göra, men det är bra att lära sig innan man blir föööör stor :)..hhihi.

Ja, precis.. men vad mysigt att se den lilla krabaten! Tror nog det är mer än luft faktist ;)
    Bebis juni -10
  • plupp06

Är i vecka 19+2 idag dvs precis gått in i vecka 20!

Tror jag börjat känna av bebisen den sista veckan

Magen har varit obefintlig, men nu börjar det komma en liten liten bula..

• MarreTN
    plupp06 skrev 2010-01-28 09:38:30 följande:
    Är i vecka 19+2 idag dvs precis gått in i vecka 20!Tror jag börjat känna av bebisen den sista veckan Magen har varit obefintlig, men nu börjar det komma en liten liten bula..
    Okej, då är du ungefär som oss då! 
    Vad kul att du börjat känna bebisen :).. ja, det känns som att det är nu magen börjar komma, för nu kan man inte dölja den så mycket längre. =)
    Den roligare tiden ska ju komma nu säger de som vet! ;)
    Bebis juni -10
  • MajsanD
    MarreTN skrev 2010-01-28 09:27:43 följande:
    Jaha, du jobbar också på grubbboende då eller? =).. Ja, man får tänka sig för lite nu, vi håller på och flyttar och jag vill ju kunna hjälpa till lite och inte bara behöva stå där och titta på. haha! Men jag har som du, lite ryggont.. Speciellt när jag överanstränger mig, Haha, ja men det har jag också kommit på mig själv att göra, men det är bra att lära sig innan man blir föööör stor :)..hhihi.Ja, precis.. men vad mysigt att se den lilla krabaten! Tror nog det är mer än luft faktist ;)
    yes, jobbar på gruppboende där det ska lyftas hi hi hi, här hemma så får jag inte lyfta mycket, då min man säger stopp men livet har ju massa lyft och gör det ont så slutar jag ju och som tur e är inte magen stor än{#lang_emotions_laughing}

jo det var mer än lft där inne, en livilig liten krabat{#lang_emotions_heart} men lite konstigt var det när man såg att den sparkade massa och man inget känner men det kommer väl senare hi hi hi
  • plupp06

Majsan: Skönt att RUL gick bra! Tror du snart kommer känna sparkar, jag tycker mig ha börjat känna massvis den sista veckan.

• beccazin

Hej
    Hoppar in här om det går bra, är i v. 20+4 idag. Mår bra och har gjort det i stort sett hela tiden. Men ryggen har börjat krångla lite, känns av när jag jobbar.

Har känt bebis ett par veckor och i drygt en vecka har jag känt tydliga sparkar, även sambon får känna på :) Men jag har moderkakan i bakvägg så därför känner jag det tydligt. Det är så härligt.

När har ni BF? Själv har jag 13 juni.

• Dima79

Hej! Jag går snart in i vecka 20 så jag hoppar in med ett inlägg.. Jag har kännt fostret fler gånger, nu blir det bara tydliga hela tiden.. I övrigt märker jag inte att jag är gravid förrutom att magen växer och att brösvårtorna värker nå enormt i kyla! {#lang_emotions_laughing} 

• Hhoney

Jag gar in i vecka 20 imorrn.
    Har matt super hela tiden, lite ont i ryggen och valdigt trott men annars kanner jag knappt att jag ar gravid.
    Magen borjade vaxa for 3 veckor sedan sa nu syns det allt att jag ar gravid.
    Daremot har jag inte gatt upp nagot i vikt, tvartom sa har jag gatt enr i vikt sa min lakare vill gora extra tester sa att allt star ratt till med bebisen.
    For tva veckor sedan borjade jag kanna som sma bubblor langre ner i magen forstar nu efterat att det ar bebisen som ror sig
    Nu kanner jag rorelser varje kvall eller nar jag ar stilla.
    Jag och maken har aven borjat prata/lasa for magen

• MajsanD
    plupp06 skrev 2010-01-29 15:50:45 följande:
    Majsan: Skönt att RUL gick bra! Tror du snart kommer känna sparkar, jag tycker mig ha börjat känna massvis den sista veckan.
    ja det var en lättnad att se ett litet liv där inne men vågade inte kolla först själv, fick be min man kolla {#lang_emotions_sunny} 

ja det ska bli kul att känna av dem, får vänta lite till...fast nu e magen öm och växer, känns så konstigt men det måste ju vidgas för att få plats hi hi hi
  • MajsanD
    beccazin skrev 2010-01-29 17:05:20 följande:
     När har ni BF? Själv har jag 13 juni.
    jag fick flytta bakåt 2 dagar så nu har jag 20 juni som den stora dagen {#lang_emotions_heart}
  • MajsanD
    Dima79 skrev 2010-01-30 02:16:11 följande:
    Hej! Jag går snart in i vecka 20 så jag hoppar in med ett inlägg.. Jag har kännt fostret fler gånger, nu blir det bara tydliga hela tiden.. I övrigt märker jag inte att jag är gravid förrutom att magen växer och att brösvårtorna värker nå enormt i kyla!  
    värkande bröst i kylan låter väldans bekant, plågasamt värre faktiskt {#lang_emotions_undecided} men smällar man får ta :D
  • sandra01

är i vecka 18+3. så ligger lite efter er. har mått jätte bra hela vägen, har ifs jätte ont i ryggen dom tror att de är en början på foglossning så är sjukskriven och springer hos sjukgymnast hela tiden.. Har börjat få en riktig bula känner det speciellt på morgonen läskigt hur snabbt det går.. har känt att den rör sig några gånger:)

• MajsanD

min mage har oxå växt mycket på kort tid, bara på en vecka så har det hänt massa saker {#lang_emotions_sunny} kan känna ibland att ngt händer där inne men ingen riktig spark än {#lang_emotions_heart}

• Myy

Är i vecka 21. Mådde jätte dåligt mellan v. 7-17 kräktes konstant och mådde riktigt dåligt, men efter vecka 17 har jag mått helt underbart, känner mig som den lyckligaste på jorden och svävar på små moln :)
    Blir dock väldigt illamående när jag stressar och har senaste veckan börjat få sura uppstötningar.
    Har känt lite sparkar men inte så kraftigt ännu,
    kul och intressant att läsa om alla . Är första gången jag är inne på sidan, så lär mig fortfarande detta (inte jätte hajj på internet :) )

• emmisss

Hej!  Är i v 21+6 idag, går in i 22+0 i morgon!

Jag mår prima, har faktikst mått bra från början, bara pyttelite illamående i början!

Förutom att jag kan få rejäl huvudvärk... det är  bättre nu  men ett tag så hade jag det  varrannan dag sedan med start i vecka 18. Nu kommer det bara när jag har varit stressad i skolan eller spänner mig omedvetet. Hade det senast förra torsdagen, då låg ja på soffan efter skolan utslagen.. men inte sedan dess tack och lov! ...har pratat med bm om detta men säger att så kan det vara pga stress/spänningar... jaha..

Känt bebisen har jag gjort sedan vecka 18-19, min man kände bebben sparka i vecka 20.. så häftigt!! 

Svar på tråden Ni som väntar första och är runt vecka 20, hur mår ni!??