• smugs

Kiwi till 8-månaders bebis

Kan man ge sin 8-månaders bebis kiwi? Mosar du kiwin i så fall?

• Svar på tråden Kiwi till 8-månaders bebis
  • guldrosen1

Hej jag provade kiwi när min son var ca 8 månader, blandat med lite annan frukt. HAn fick så ont i magen, det är ju ganska starkt. Men det går ju att prova, bara lite då. En del reagerar mer och andra mindre ju.

• Salamina

Sibelle har fått kiwi i någon månad, hon är 10mån nu. Jag väntar tills den är ordentligt mogen och mjuk, så skär jag den i små bitar.

Mamma till Sibelle 090316
  • Ankissen

Ella har fått kiwi sen strax innan hon blev 8 månader. Hon älskar det och äter en halv eller en hel efter lunch. Jag skrapar - blir lite blandad storlek på bitarna.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • ELLEoClara

min tjej fick smaka lite kiwi vid ca 7 mån men hon tyckte inte om det, var surt. Skrapade bara med skeden.

Har nu 8 1/2 mån fått smaka Kiwi på barnmatsburk blandat med päron och tyckte det var gott.
  • Hemlighet

Jag burkar ge kiwi med annan frukt som jag mosar med stavmixer. Tex mango och kiwi, banan och kiwi. Dottern älskar det + att det är bra för magen om dom är hårda/förstoppade.

• Hemlighet
    Hemlighet skrev 2010-01-27 10:23:27 följande:
    Jag burkar ge kiwi med annan frukt som jag mosar med stavmixer. Tex mango och kiwi, banan och kiwi. Dottern älskar det + att det är bra för magen om dom är hårda/förstoppade.
    Just ja! Jag brukar använda gul kiwi för den är mildare i smaken.
  • anchel

Jag brukar mosa kiwi till min 10-månaders. Hon tycker det är jättegott. Framförallt om den är liiiite omogen. Erika älskar surt nämligen... Började ge kiwi när hon var 7 månader ungefär.

Svar på tråden Kiwi till 8-månaders bebis