• Cam82

Hur tidigt efter ÄL har ni plussat?

Dvs hur många dagar hade det gått efter ÄL när ni plussade? På testet står att man kan testa 7 dagar efter befruktning, men det kan väl inte vara vanligt att få ett plus då?

• Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL har ni plussat?
  • BebisiFebruari

Jag fick full stegring på mitt äl test den 4/6 och den 16/6 fick jag ett svagt plus :)
    (bild finns i galleriet)

• Cantis

Spännande, jag hade ÄL 14, Hade ett sådant test som visa :) (happy face) Beräknar min BIM till nu på fredag...spännande...vill göra gravtest NU

• Teskedsmamman

Ägget fäster normalt 7-10 dagar efter ägglossning, innan dess kan man inte få plus. Du kan få plus 7 dagar efter ägglossning på alla tester nästan om förutsättningarna är rätt.

Jag har testat på äl+8 som tidigast.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • BebisiFebruari
    Cantis skrev 2010-01-27 11:28:39 följande:
    Spännande, jag hade ÄL 14, Hade ett sådant test som visa :) (happy face) Beräknar min BIM till nu på fredag...spännande...vill göra gravtest NU
    Spännande :)
  • Cam82
    Teskedsmamman skrev 2010-01-27 11:29:33 följande:
    Ägget fäster normalt 7-10 dagar efter ägglossning, innan dess kan man inte få plus. Du kan få plus 7 dagar efter ägglossning på alla tester nästan om förutsättningarna är rätt.Jag har testat på äl+8 som tidigast.
    Jag testade också positvt på äl+8 med sonen, jag tror det iaf, har för mig att jag haft samma lutealfas hela tiden.
  • Cantis
    BebisiFebruari skrev 2010-01-27 11:29:52 följande:
    Spännande :)
    Inte så spännande längre...hade lite rost färgat när va på toa och kissade. Så mensen kommern nog snart :(

Så himla tråkigt. Vi har iof bara försökt 2 mån men man blir lite ledsen ändå...
  • Cam82
    Cantis skrev 2010-01-27 14:50:45 följande:
    Inte så spännande längre...hade lite rost färgat när va på toa och kissade. Så mensen kommern nog snart :(Så himla tråkigt. Vi har iof bara försökt 2 mån men man blir lite ledsen ändå...
    Trist, men bara att ta nya tag om det nu är mensen som kom.
  • BebisiFebruari
    Cantis skrev 2010-01-27 14:50:45 följande:
    Inte så spännande längre...hade lite rost färgat när va på toa och kissade. Så mensen kommern nog snart :(Så himla tråkigt. Vi har iof bara försökt 2 mån men man blir lite ledsen ändå...
    Hmm.. usch då kan ju vara en sån nid blödning oxå när ägget fäster eller sköra slemhinnor.
    Ska hålla tummarna att mensen håller sig borta.
  • Cam82

Usch nu har jag mått illa i 2 dagar innan det är dags att äta middag, igår kunde jag inte äta förrän sent på kvällen, har fått diarre också, tror inte att det är ett symptom då jag inte haft några symptom de 2 ggr jag blivit gravid, man vet ju så klart aldrig, men inge roligt att få problem med magen, någon fler som har magont och illamående?

Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL har ni plussat?