• Ankissen

Möss i huset!!!!

Fy, vi har fått in möss i vårt hus! Åtminstone en, som härjar i skafferiet (fd. skafferiet!) och rör sig i en av väggarna. Vi har satt ut traditionella råttfällor, men än har han inte fastnat i den. Ska köpa nya idag. Vet inte vad jag ska ta mig till - känns så himla äckligt.

• Svar på tråden Möss i huset!!!!
  • MosterMaggi

*UÄCK*

Vi har haft så på landet. Uräckligt. Men det kanske är värt att testa en sån mojäng - musskrämma - man sätter in i ett eluttag? De kostar inte så mycket, och finns på Claes Ohlsson tror jag.

• Monstermamman

Vi har också möss i väggarna och så länge dom håller sej där stör dom inte mej.
    MEN igår knep katten en inne i datarummet så vi måste lokalisera råtthålet ikväll (jag tror jag hittat det redan bakom en garderob) och täta det. Äckligt!

• Pojkmamma

Åååååhhhh, fy f*n, jag hade flyttat direkt. Det är min största (nästan) skräck att få in möss i huset. Jag tror inte jag skulle kunna gå och lägga mig om jag visste att de fanns i närheten.

• Ankissen

Mitt problem är att jag inte har nån aning om var de kommer in... Hrm! Får nog ringa Anticimex om problemet fortsätter. Ventilationerna inne i speceriskåpet ska i alla fall stängas! Så fort mannen törs sticka in näsan där med tanke på alla råttfällor...

Musskrämma? Det lät spännande!

• Ankissen

Pojkmamma: Min enda tröst är att de är räddare för mig än jag för dem...

• Monstermamman

Pojkmamma:
    Ja som tur är har vi två kattor som är alerta och som ÄNNU mera tur är så ska vi börja bygga eget och får snart (janå om 1½ år om allt går bra) flytta härifrån!

• Pojkmamma

Ja, fast du tycker nog att de är äckligare än vad de tycker att du är. Bra att du inte är rädd i alla fall. Lycka till i jakten.

• frulan

Vi har oxå möss inne men jag tycker de är så söööta
    Matade dem t o m ett tag (vet att jag är knäpp) men har slutat nu...

Vårt hus är öppet till grunden på vissa ställen i huset (vi renoverar) och har ingen möjlighet att hålla dem ute.

Vi har en sån där skrämmare och den hjälper inte kan jag säga (inte vår i alla fall). Den sitter vid vovvens vattenskål (hundar berörs inte av skrämmaren) och för ett tag sen satt en mus där och drack vatten.

Vi är för blödiga för fällor så vi har en fångare i stället och släpper ut dem. Men de kommer ju in igen...

Försök att täta skafferiet, tänk på att det bara behövs några millimeter för dem att slinka in, de är små de rackarna.

Ha inte mat framme.

Har hört ett tips om att man kan ha en liten burk med använd kattsand för att skrämma bort dem.

Jaja, lycka till och hoppas du får bort lille musen, annars får du skicka den hem till mig

• frulan

Hmm, du har ju katt, så skippa det där med sanden. De borde ju känna att det finns missar i huset

• Jemi

Hmm..jag tror inte att mössen känner att det finns katt i huset,inte hos oss iaf.
    Vi har katt som är inne på nätterna men nog hörs det prassel och knaper i väggarna ändå ibland...

• Camilla 1980

Hej!
    Vi har samma problem i vårat hur, antar att man får räkna med det när man bor nära skogen. Vi testade först traditionella musfällor, efter att vi fångat några möss, kändes det som att det avtog. Men nu har vi skaffat en silverline en sådan som man pluggar in i eluttaget, tycker att vi har märkt en förbättring men helt bra är det inte....vi har katt också men det verkar inte störa mössen så mycket, trots att hon har fångat några.

• Mala

Vi köper råttgift som de blir tröstiga av, därav går de ut och dör...låter grymt men de har inte i vårt hus att göra! Blir garanterat råttfritt efter några dagar.

• trötter22

mina katter klättrar på väggarna för d e massa råttor. och här om natten hade jag en ovanför huvudet när jag låg i sängen(i väggen) fy bubblan va äckligt

• saralways
    Härligt att höra att man inte är ensam om detta lite äckliga problem..!

Vi bor på landet och har också möss som springer i väggarna och upp i vindsförrådet!
    Min sambo lägger ut råttgift där uppe med jämna mellanrum och det verkar ta bort de flesta, men det är obehagligt när man tex ska sova och man hör hur de krafsar i väggarna omkring en.. Hua!!
    Tur att man slipper se dem i alla fall..
Svar på tråden Möss i huset!!!!