• MysTic PrincesS

Män som föder barn.

Läste detta på aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab

Han är den andre mannen som kommer föda barn. Läser man kommentarerna till artikeln så är det ju blandade känslor.

Bl a anses de inte vara män eftersom de behöll sin livmoder och äggstockar. Biologiskt sett så är de ju ett mellanting? Juridiskt sett är de män.

Så vad tycker du om män som föder barn? Är de män eller kvinnor?

• Svar på tråden Män som föder barn.
  • Reglementet

De är väl män med kvinnliga könsorgan.

• Dahliaer

Om jag tar på mej en kanindräkt, blir jag den första kaninen att föda en människa då?

Skämt åsido, de må vara män nu men de är kvinnor från början

• Bonanza

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så provocerande? Hur kan människor bli så upprörda och ta så illa vid sig? Gud vad inskränkt man måste vara för att orka bry sig om något sånt.

• Dahliaer

..och nej, jag är inte ett dugg provocerad av det hela. Jag förstår bara inte de kraftiga rubriker som blivit. Mannen (männen) ifråga är ju inte genetiskt män från början så det är väl inte så konstigt att de kan föda barn då de har livmoder etc kvar

• bolaboll

Jag bryr mig inte om man är man eller kvinna på papper eller ej. Huvudsaken är väl att man vill ha barn och älskar barnet ifråga.

• MysTic PrincesS
    Bonanza skrev 2010-01-27 13:51:40 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så provocerande? Hur kan människor bli så upprörda och ta så illa vid sig? Gud vad inskränkt man måste vara för att orka bry sig om något sånt.
    Det är jag lite nyfiken på med. Skrämmer det på något sätt? Är det nån tro i botten osv... För 100 år sen hade man kanske kunnat köpa att folk blev som galna över en sån här sak, men på 2000-talet, med all information mm?
  • lennartsdotter

Det är väl upp till dem själva att bedöma? Om en biologisk kvinna väljer att leva som en man, uppfattar sig som man och kanske tom. genomgår medicinsk behandling för att bli mer man biologiskt... vem är jag att säga att den personen inte är man?

Att välja att behålla sitt reproduktionsorgan är väl fullständigt rimligt om man vill skaffa barn i framtiden.

• Mrs Charles

Äter man inte massor med hormoner när man genomgår ett könsbyte? Hur påverkar det barnet i magen?

Sedan så tycker jag det är onaturligt och jag kan inte låta bli att bli äcklad när jag ser en "man" med gravidmage.
    Man eller kvinna? Ingen aning. Kvinna, skulle jag nog säga.
  • Kimban

Jag förstår bara inte varför dom vill skaffa biologiska barn eller vänta barn kanske är rätt ord. Om de byter kön är de ju för att de inte känner sig "hemma" i sitt kön, vilket är helt okej men att då bli gravid och föda barn som endast kvinnor kan göra tycker jag är märkligt.

• Tonx

Jag förstår inte heller vad som är så provocerande med det.
    Hen har ju de kvinnliga fortplantningsorganen i behåll så varför inte använda dom om man vill ha barn?

Svar på tråden Män som föder barn.