• ängelenfrånovan

Torktumla ljust och mörkt?

Hej.
    Tumlade flickans vita,rosa kläder igår med mörka svarta kläder.Nu tycker jag att dom rosa kläderna har blivit matt i färgen och ful ,men det är ju fortfarande rosa , kanske inbillar jag mig :) brukar ni tumla mörka och ljusa kläder?

• Svar på tråden Torktumla ljust och mörkt?
  • Bakeapple

Japp, brukar blanda vitt och mörkt i torktumlaren, inga problem! Du har inte haft med något i själva tvätten då??

• UnderYtan

Japp, jag tumlar alla möjliga färger tillsammans. Huvudsaken är att dom tvättats innan minst en gång. Jag har aldrig haft några sådana problem.

Dock så bleker tumlaren generellt kläderna fortare än om man låter dom torka på annat sätt har jag märkt.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • SilverEmma

Oj...har aldrig ens funderat på att sortera för tumlaren! Jag tumlar allt tillsammans, förutom sånt som jag vet luddar lite. har aldrig märkt något på färgerna. Det kan inte ha varit från tvättningen som sedan inte syntes förrän kläderna var torra?

• angeni

Jag blandar aldrig efter att en mörk handduk hamnade inuti ett vitt påslakan och färgade av sig. Då var allting tvättat många gånger innan.

Men det kanske är annorlunda när man har lägenhet och bokad tvätttid.
    Bor ju i villa och kan inte köra tvätt och tumlare samtidigt för då går proppen så här blir det ju automatiskt en åt gången-

• UnderYtan
    UnderYtan skrev 2010-01-27 12:54:06 följande:
    Japp, jag tumlar alla möjliga färger tillsammans. Huvudsaken är att dom tvättats innan minst en gång. Jag har aldrig haft några sådana problem. Dock så bleker tumlaren generellt kläderna fortare än om man låter dom torka på annat sätt har jag märkt.
    Jag kan ju tillägga att vår tvättmaskin har inbyggd torktumlare som sätter igång automatiskt efter att tvätten är klar så jag ser aldrig tvätten förrän den är helt torr och klar. Det blir kanske olika beroende på vilken slags tumlare man har och om den är separat eller inte.
    ?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Fruochmamma

Vanlgitvis inte, men har gjort det utan missöden.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Phlippan87

aldrig, tvätten är ju fortfarande blöt när jag slänger in den i torktumlaren (väldigt sällan det händer eftersom jag tycker tvätten är mycket mjukare och luktar godare efter att ha hängt i torkrummet) och jag vill inte riskera att något ska färga av sig eller liknande

28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • Bedan

Jag torktumlar allt möjligt tillsammans oavsett färg. Gillar dock inte att göra det för jag tycker att det sliter och att kläderna blir "dassiga", men samtidigt är det svårt att göra nått annat när man har tvättid att passa och torkrummet i huset suger. Har dock inte märkt att det skulle färga av sig på varandra.

Svar på tråden Torktumla ljust och mörkt?