Förlovningsmiddag??
Har lite funderingar som jag skulle vilja höra andras synpunkter om.
Min sambo friade till mig i början på januari och jag sa ja. När min mamma fick reda på det vill hon och hennes nya (som jag aldrig har träffat innan) bjuda på förlovningsmiddag. Till min fråga är det någon som har blivit bjuden på en förlovningsmiddag av detta slaget? Är det någon gammal tradition eller något?
Både jag och min sambo tycket att detta verkar konstigt och är inget som vi har varit med om tidigare samt att jag är den enda av syskonen som mamma vill bjuda på förlovningsmiddag vilket känns konstigt eftersom att det är fler av syskonen som är eller har varit förlovade och gillar inte att bli annorlunda behandlad även om det är på ett positivt sätt eftersom att jag tycker det känns konstigt samt att äta middag med någon som man aldrig har träffat och jag misstänker att det blir han som betalar eftersom att mamma inte direkt har några pengar. Jag tycker inte att en person som man inte har träffat ska betala för en middag samt att det hade känts bättre att ha träffat honom innan och veta vem han är, känner ju bara till honom via namnet. Är det fler än jag som tycket att detta verkar konstigt? eller är det bara jag?