Dosera välling
På paketet står det 2dl vatten och 5 matskedar pulver. Kan jag göra mer välling?? Kanske dum fråga men jag har trott att det blir för mkt för magen om jag gör 1,5-dubbel "dos"? Min dotter är 10 mån.
På paketet står det 2dl vatten och 5 matskedar pulver. Kan jag göra mer välling?? Kanske dum fråga men jag har trott att det blir för mkt för magen om jag gör 1,5-dubbel "dos"? Min dotter är 10 mån.
en matskedar pulver varje 40 ml är det =)
40 -1
80 -2
120 -3
160 -4
200 -5
förstår du? =)
min dotter e 1 år hon äter 275 ml välling
allså 2,5 dl vatten 6 msk välling
gör gärna lite mer så du vet att hon e mätt
lycka till
Nej, vi gör "egen" dos. 2 dl vatten, 5 msk pulvet. Halv dos blir 1 dl och 2,5 smk. Vi kan göra på 1,5 dl vatten med. Bara man följer antal mått per dl så blir det rätt.
Tack för svaren allihopa! Är det vanligt att barnen dricker mer än 200 ml välling?
Devin dricker 260 el 280
Min tjej på 8 mån dricker 270 ml välling inför natten ( 250 ml vatten och 5 skopor enligt förpackning på semper välling)
Det är lite besvärligt med mild fullkornsvälling från 8 månader tycker jag. Då är doseringen 200 ml vatten och 4.5 matskedar pulver. Jag har fått suttit med miniräknare för att räkna ut hur mycket pulver jag ska blanda i... Brukar göra av 180 ml vatten eftersom det blir 4 matskedar. Lättare med 4 än 4.5 tycker jag. Om Erika äter välling till mellis äter hon av 135 ml vatten och 3 skopor pulver. Hon är 10 månader.
hejsan. vet inte om ngn ser detta nu för det var ett tag sen ngn skrev här..
men jag behöver hjälp jag med...
till en bebis första välling får man ju en röd sked med i varje paket, men nu när min bebbe är stor och äter 6 månaders välling så står det 2 dl till 4 msk.
fattar noll. jag är van med 7 röda mått till 2 dl vatten..
vad gör jag för fel???
min son har inte fått magknip för det borde ha märks av.
snälla hjälp mig.