AnnamedAochJ skrev 2010-01-29 14:25:00 följande:
Att komma till malta i oktober är "rätt" tid, enligt mig och alla utlfyttade malteser som bor i kanada och australien, det är då man kommer tillbaka på besök. Mer lagom varmt och svalkar lite på kvällarna och man orkar göra utflykter om man är intresserad av sånt. Sandstränder finns inte så många men klippbad med badstegar finns i mängder. Utflykter jag skulle rekomendera är Valletta (huvudstaden), Mdina (den gamla huvudstaden), kanske en dagstur till Gozo (systerön) och Blue Grotto med båtuflykt på 20 minuter ung. Skulle rekomendera att bo I Bugibba om ni inte är ute efter party, finns en mysig strandpromenad och många restauranger. Sliema/St. Julians om party känns viktigt. Jätte svårt att bara skriva en massa men nu har du kanske någon ide, hör gärna av dig om du har fler frågor så ska jag svara så gott jag kan
Åh vad bra... jag kollade just men insåg att det är svårt att veta vart man ska börja...
Vi vill ha mysigt och resturanger med gångavstånd och bad. Vi har idag en dotter men planerar en till och vi ska isåfall åka nästa höst (vet att jag är ute tidigt men jag ÄLSKAR att planera) så då kommer vi ha en på ca 3 år o ev ett barn på ½år. Vi är två vuxna sen är det tänkt att både mina och min mans föräldrar ska med. (Vi kom just hem från Thailand förra helgen hela gänget).
Vi gillar att titta på intresanta saker men också sol o bad.