• citronisen

Yasmin - biverkningar???

Hej,

Har ätit Follimin i en månad och har gått upp tre kilo på den tiden!!! Var på MVC idag och fick Yasmin utskrivet. Vad har Ni för erfarenheter av dem? Barnmorskan var väldigt entusiastisk över dessa och menade att de är väl värda att testa. Vill gärna veta vad Ni med erfarenhet säger! Har tidigare ätit Trinovum i flera år men blev så nedstämd och gråtmild av dem till slut. Är mycket gladare och lugnare sedan jag slutade med dem!

• Svar på tråden Yasmin - biverkningar???
  • monya

Det finns en tråd om yasmin så sök på inlägg

Jag åt det och jag kan starkt "rekommendera" dem...helt underbara.
    Har 2 vänner som började med dem efter att jag vart så positiv o även de "älskar" dem.

Inga biverkningar....jo jag gick ner i vikt.. )

• citronisen

Jag läste faktiskt den tråden och blev rätt glad!!! Skeptiker som man är vill man ändå veta mer, mer mer!!!

• jollyjumper

jag har också ätit yasmin för att jag fick ett så konstigt humör, kunde skrika och gapa och sen nästa sekund storböla... *jobbigt värre*

Trivdes utmärkt!!

• Sockerpullan

Hade också problem med andra piller innan, fick massa biverkningar som humörsvängningar mm.
    Men så fick jag Yasmin och de var mycket bättre!!
    Kan verkligen rekommendera dem. Fick inga biverkningar av de.

Det enda problemet var att när jag slutade med de efter ett år så fick jag ingen ÄL, men det vet jag inte om det var just för att det var Yasmin jag åt, det kunde väl blivit så vilka jag än hade ätit antar jag..

Lycka till!

• citronisen

Massor med tack för era svar! De verkar helt klart bättre än andra mn som sagt, alla reagerar ju olika... Med lite tur passar de även mig!

• Zora

Hej

Jag har också ätit Yasmin. Åt innan dess en annan sort och allt funkade bra i ca 5 år. Sen gick jag plötsligt upp endel i vikt (vätska tror jag) och jag fick problem med svamp och ingen sexlust... När jag bytte till Yasmin gick jag väl efter ett tag ner endel i vikt och "svamp attackerna" blev mycket bättre (men inte helt bra). Däremot fick jag huvudvärk varje gång jag skulle ha mens och den riktiga sexlusten fanns inte.
    När jag nu slutade i januari med Yasmin gick jag ner ytterligare lite till (väger nu normalt), svamp problemen är helt borta (peppar peppar)och jag har fått tillbaka sexlusten MEN, det tog nästan 4 månader för mig att få tillbaka mensen...det var inte kul. Fast jag vet ju inte om det berodde på pillrena eller inte. Ja det var mina erfarenheter det.

Lycka till!

• Glad i hågen

Jag slutade helt med p-piller för några år sen, inte för att bli gravid utan för att jag blevlite nojjig över alla skriverier om blodproppar.

Sen började jag äta igen för jag fick problem med hyn och fick recept på ett preparat som var så starkt att det krävdes att jag åt preventivmedel under behandlingstiden så jag inte skulle riskera att bli gravid. Jag började då med att bara äta p-piller ifall det skulle räcka med det, utan den andra medicineringen, akne har jumed hormoner att göra...

Istället fick jag - blodproppar och fick akut sluta med allt vad p-piller hette.

Huuu! Nu är jag kanske speciellt känslig, vad vet jag, men om man kan tänka sig att skydda sig på annat sätt så rekommenderar jag det hellre än hormoner som rör om i kroppen.

• Nenne2

Hej

Jag äter oxå yasmin och är otroligt nöjd. Har redan gått ner i vikt trots att jag bara ätit en karta. Men jag är även extremt orolig för propp, så jag vet inte hur länge jag vågar fortsätta. Har varit gravid utan att fått propp, så jag kanske inte har så jättestora chanser för propp men ändå.

Lycka till

• citronisen

Vill bara säga att jag efter två månader är otroligt nöjd! Gick direkt ner de där tre kilona, mår väldigt bra + har fått felfri hy!

• Kardemumman

Jag gillade Yasmin jättemycket, framför allt för att alla finnar jag fick av Trionetta försvann direkt. När jag slutade kom mensen som en klocka på dag 28, så det funkade oxå perfekt. Undrar vad det är för mirakelpiller dom kommit på egentligen - eller hur dåliga alla andra varit?? :)

• jessicka

Åt Yasmin i ca två år men helt plötsligt fick jag fruktansvärd värk i hjärtat, trodde min sista stund var kommen . Fick åka till akuten där de kollade hjärtat och tog andra prover men det visade inget. Läkaren sa att det kunde vara p-pillerna men han visste inte säkert. Jag slutade direkt med pillrena och alla symtom försvann, så aldrig mer p-piller för mig i alla fall! Men det är ju olika för olika människor, lycka till.

• Victors Mamma Tess

Jag hade ätit trionetta i 8 år först innan jag provade yasmin eftersom jag blev så nedstämd och lessen i humöret på slutet, men jag tyckte inte det var någon skillnad med yasmin så det kändes värdelöst, så jag slutade med dom oxå, hoppas det går bättre för dej. *L*

• Nallemajatjejen

Min mens krånglade mer med yasmin än med mina gamla p-piller.

• DoDo

Oki här kommer jag lite efter, vad är Yasmin o vad botar det eller varför använder man det....kramar

• Waterlily

Min läkare rekommenderade Yasmin istället för de olika piller jag tagit tidigare och blivit svullen och konstig i kroppen av. Jag tyckte dock inte att Yasmin var bättre, gick upp 5 kilo på några månader. I övrigt inga biverkningar som jag minns, det var några år sen.

• MSu

Åt yasmin i 4 år. Funkade KANON till en början. Sen fick jag jättevita flytningar som gjorde att jag tappade självförtroendet vid sex (står nu som vanlig biverkning). Är även opererad därnere & hade problem med att såret inte läkte + infektioner. Yasmin är infektionshöjande... Fick även rikligare & längre mens innan jag slutade med dom. Humörmässigt är de jämna & bra & de innehåller lite vätskedrivande medel så man inte ska gå upp i vikt. Som sagt, i början var de jättebra & de funkar säkert bra så länge du inte behöver göra konicering eller liknande!

Svar på tråden Yasmin - biverkningar???