• mamman 76

Efamol....

Var på häspkost i går o frågade om det fanns ngt preparat som man kunde ta för sin dåliga hy....Har väldigt känslig hy, torr o på vissa partier fet med acne pust...
    Hon trodde att det kunde ha med min hormonbalans att göra så hon rekommenderade EFAMOL till mig.
    Innehåller fiskolja samt jättenatljus olja som har visat sig ska vara bra för bla....PMS o för att man ska få regelbunden mens.
    O även för huden...
    Nu har ju jag regelbunden mens...Någon som vet om detta preparat har några bieffekter om det nu visar sig att den ger bra resultat kommer kroppen spela mig ett spratt när jag slutar med det.
    Ni som äter efamol är ni nöjda?
    Jag vill höra allt, positivt som negativt....

• Svar på tråden Efamol....
  • Radiant

Gammal tråd men jag svarar ändå
    Jag började ta Efamol mot min torra hy och jag upplevde att det har hjälp mig med just det problemet.

Däremot innehåller Efamol GLA som främjar produktionen av Prostalglandin som i sin tur hämmar progesteron produktionen. Detta är ju det faktum som motverkar PMS

Men i mitt fall som har en kort luteal fas och ev brist på progestoron är ju detta rena katastrofen

Jag har slutat med Efamolen pga detta. Det märks att huden blir torrare men vad gör det om jag blir gravid.

Man bör vara ganska säker på vad man gör när man intar medel som kan påverka den hormonella balansen. Detta preparatet fungerar säkert väldigt bra för många men absolut inte för alla - tvärtom.
    Det bästa är att alltid rådgöra med läkare/gyn innan man börjar mixtra på egen hand, anser jag med facit i hand.

• allavarupptagna

Lägger ett litet inlägg i denna gamla tråd jag med!
    Har också börjat med detta nu på grund av samma anledning! Hur har det gått för dig TS?

Svar på tråden Efamol....