-
En bilfundering:Måste man ha en kombibil om man har barn? Jag tycker att halvkombibilar eller sedanmodeller är mycket snyggare och smidigare, men får man in t ex en barnvagn i baken på en sådan???Vad har ni för erfarenheter och åsikter kring detta? -
Svar på tråden Måste man ha en kombi?!?
-
Jag har en Saab 9-3 halvkombi och den funkar superbra! Lillans sittvagn går in med bra marginal och hennes bilbarnstol likaså. Att man "måste" ha en kombi är mer omgivningens påtryckningar tror jag. Det finns de som faktiskt klarar sig med en vanlig sedan också. Jag tror mer på att det handlar om individuell förmåga att anpassa sig.
:) -
det beror väl på hur pass många man e i familjen åxå.. vi bytte våran renult megan kombi mot en chrysler grand voyager, just för att vi väntar tillökning och behöver en större bil..=)
-
Lolalee: Då måste jag få fråga - hur var Renault som bil? Tycker de är väldigt fina, men får lågt i test på "nöjda bilägare"-undersökningar...
-
Det beror på vad man har för barnvagn och övriga behov, hur mycket man behöver packa, hur långt man vill kunna åka. Vi hade inte kommit iväg med barn, två katter med alla tillbehör och två vuxna som absolut inte kan vara borta en vecka med bara två par rena underbyxor var.
-
-
Leo1977: vilken sorts halvkombi har ni? VI har kollat lite på Renault Megane, Ford Focus och Toyota Corolla...
-
Tycker det har o göra med hur mkt benutrymme man vill ha i baksätet. Om jag eller min sambo kör t.ex., kan ingen av oss sitta bakom i t.ex. Focusen elleri V50.
-
Man måste väl inte. Vet de som har barn och sedanbilar - fast personligen tycker jag tvärtom som digsusannapanna skrev 2010-01-27 18:26:20 följande:En bilfundering: Måste man ha en kombibil om man har barn? Jag tycker att halvkombibilar eller sedanmodeller är mycket snyggare och smidigare, men får man in t ex en barnvagn i baken på en sådan??? Vad har ni för erfarenheter och åsikter kring detta?
Tycker att dagens bilar ser mycket snyggare ut i kombimodell jämfört med sedan. Låter kanske konstigt men sedan-bilar ser nästan gubbiga ut i mina ögon
-
vi har inte haft några som hälst problem med renaulten.. den gick bra, bensinsnål och i skuffen fick vi in tex:2 kombivagnar + skötväskor och 4 kassar mat=) vi va jättenöjd med våran men som sagt.. vi behövde en större eftersom vi väntar tillökning men annars så hade vi behållt renaulten=)susannapanna skrev 2010-01-28 20:43:58 följande:Lolalee: Då måste jag få fråga - hur var Renault som bil? Tycker de är väldigt fina, men får lågt i test på "nöjda bilägare"-undersökningar... -
När vi bara hade 2 barn så hade jag en golf. En liten golf alltså ingen kombi. Det fungerade alldeles utmärkt och till och med liggvagnen , en stor emmaljunga fick plats i bagaget!
Nu däremot med 3 barn blev det värre, så tyvärr fick vi byta bort den mot en större bil . Nu kör jag ford s-max, en stor och rymlig bil. -
Jag har en seat ibiza, liten bil, fick plats med två bakåtvända bilbarnstolar, en i fram och en i bak och vagnen, en emmaljunga Edge i bagaget. Skulle hunden med så fick bebben så tog jag bara med sjal/sele till bebben.
Vi har en stor bil oxå, om man bara ska ha en bil är det ju skönare med en större om man ska iväg på längre bilturer...