• Pretty in scarlet

Bästa resmålet/hotell för små barn? Gärna Gran Canaria

Funderar på att resa med våra små. En 2 åring och en 6 mån. Vill åka till ett LUGNT ställe med ett barnvänligt hotell med helst "all inclusive". Gärna Gran Canaria. TIPS! Har aldrig rest dit tidigare och aldrig rest med barn!

• Svar på tråden Bästa resmålet/hotell för små barn? Gärna Gran Canaria
  • Amine

åhhh vi åkte till....

Det var vi.
    Rätt mycket pensionärer och ganska många "långliggare"
    Så bra.
    Vad 17 hette det?
    Arguinneguin vi bodde på Green Beach
    Fick mycket extra service och hjälp just för att vi hade barn -det är ju lite lyx. Och definitivt inget party. 
  • cta

Vi var på gran canaria i mars-08.Vi var 2vuxna och 3barn under 4år.
    Vi åkte med fritidsresor till Maspalomas och bodde på Blue Star Koala.
    Kan verkligen rekomendera.

• Mrs Cykel

Vi har precis kommit hem från Gran Canaria. Helt underbart! Vi var i en liten fiskeby som heter Puerto Mogan som jag verkligen kan rekommendera! Det fanns lagom stort utbud av allt, men inte direkt så mkt barer och discotek (som vi ändå inte ville ha).

Hotellet vi bodde på heter Cordial Mogan Playa och det kan jag varmt rekommendera. Det finns att åka med både Ving och Apollo (och kanske även Fritidsresor). Det är lite dyrare eftersom det var 4+/5, men väl värt pengarna. Två stora poolområden med barnpool, inomhus barnklubb dit man kunde gå och leka (fick lämna barnet om de är över 4 år), fantastisk frukostbuffé, snackbar, lunchrestaurang, kvällsbuffé osv. Vi valde halvpension.

Hotellet är jättestort och hade satsat på grönska och jättefina miljöer. Det fanns guldfiskar, vattenfall och kanariefåglar och min 1,5-åring pratar för full om fåglarna och fiskarna. "Vattenfall" säger hon hela tiden, för hon var helt fascinerad av grottorna med rinnande vatten som fanns i hotellet.

Grannhotellet heter Cordial Mogan Valle och låg bredvid. Tror det var snäppet lägre standard och därmed lite billigare.

Jag hade heller aldrig rest med barn, men det här hotellet gjorde det verkligen superenkelt! Det fanns även en stor Supermarket bredvid där man kan kunde köpa blöjor och barnmat (kollade dock inte utbudet eftersom vi hade med).

Hojta till om du vill veta mer om resmålet - jag är såld och kommer åka dit igen! Men smaken är ju som baken, såklart...

• 3mamman

Håller med ovanstående, Puerto Mogan och hotellet Cordial Mogan Playa är underbart.

Ett tips är att boka direkt med hotellet och köpa flygstolar + hyrbil. Det gjorde vi och sparade en del.

• Mrs Cykel

Vi valde att bo i Juniorsvit, eftersom vi då hade två rum + badrum och balkong att röra oss på. Det kan ju alltid vara lite trångt att klämma in en hel familj i ett dubbelrum...

• leona

bahia feliz, var dit med 1-åring. Lugnt o skönt. Kommer inte ihåg vad det hette, men det var ett lägenheter i ett plan. Bra kommunikationer om man vill ta sig till "livligare" orter.

Svar på tråden Bästa resmålet/hotell för små barn? Gärna Gran Canaria