Vi har precis kommit hem från Gran Canaria. Helt underbart! Vi var i en liten fiskeby som heter Puerto Mogan som jag verkligen kan rekommendera! Det fanns lagom stort utbud av allt, men inte direkt så mkt barer och discotek (som vi ändå inte ville ha).
Hotellet vi bodde på heter Cordial Mogan Playa och det kan jag varmt rekommendera. Det finns att åka med både Ving och Apollo (och kanske även Fritidsresor). Det är lite dyrare eftersom det var 4+/5, men väl värt pengarna. Två stora poolområden med barnpool, inomhus barnklubb dit man kunde gå och leka (fick lämna barnet om de är över 4 år), fantastisk frukostbuffé, snackbar, lunchrestaurang, kvällsbuffé osv. Vi valde halvpension.
Hotellet är jättestort och hade satsat på grönska och jättefina miljöer. Det fanns guldfiskar, vattenfall och kanariefåglar och min 1,5-åring pratar för full om fåglarna och fiskarna. "Vattenfall" säger hon hela tiden, för hon var helt fascinerad av grottorna med rinnande vatten som fanns i hotellet.
Grannhotellet heter Cordial Mogan Valle och låg bredvid. Tror det var snäppet lägre standard och därmed lite billigare.
Jag hade heller aldrig rest med barn, men det här hotellet gjorde det verkligen superenkelt! Det fanns även en stor Supermarket bredvid där man kan kunde köpa blöjor och barnmat (kollade dock inte utbudet eftersom vi hade med).
Hojta till om du vill veta mer om resmålet - jag är såld och kommer åka dit igen!
Men smaken är ju som baken, såklart...