• Peztis

9-månaders, hostar efter ansträngning

Sonen som är 9 månader hostar nästan alltid när han har krupit runt och lekt eller klättrat i trappen. Iggen djup rosslande hosta utan ganska ytligt men i alla fall...
    Pratade med bvc-tanten om detta men fick inget svar, hon sa bara "lite högfärdshosta".

OK...? Borde hon inte ha lyssnat på lungorna eller ngt?

Sonen hamnade på neo när han föddes då han bajsat i fostervattnet och han fick penicillin för att lungorna inte skulle infekteras. Han friskförklarades dock helt innan vi lämnade neo men det är klart att man är extra vaksam.

Skulle ni nöja er med "högfärdshosta"? Jag har försökt ringa annan bvc men inte kommit fram - jäkla telefontider och så har de stängt av telefonerna under denna tid. Smart...

• Svar på tråden 9-månaders, hostar efter ansträngning
  • Turran

Ja, jag tycker alltid att det ar skont nar de kollar ordentligt. Min tjej som ocksa ar 9 manader andas tungt nar hon haller igang men skoterskan tyckte inte att det var konstigt. Jag ska be doktorn kolla anda nasta gang nar vi gar...

• Peztis

Satt och funderade på att ringa husläkaren, faktiskt. Visserligen så ska han ju kolla sonen vid 10 månaders-kontrollen men vi har tid först om en månad.

• Lukka

Barnet måste kollas igen för att det skulle kunna vara början till astma. Håll hemmet städat och rent så att det inte finns för mycket damm runt barnet. Sedan kan det hela ha med att göra det där med att han bajsat i fostervattnet. Tycker att du ska beställa en tid hos en barnläkare.

Liknande symptom kan också komma upp om man har husdjur.

• Peztis

Men usch då! Vi har ju katter... gu' förbjude att han skulle vara allergisk mot dem!!!

Svar på tråden 9-månaders, hostar efter ansträngning