Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kikksan

Tratt för välling?

Är det någon som vet om det finns en slags tratt till välling nuförtiden? När mina större barn var små fanns det att beställa hos Semper eller varifrån det nu var, minns inte. Den var så bra. Nu spiller man hela tiden utanför flaskan ju... En vanlig tratt är inte lika bra då ofta hålet är lite för trångt och det tar en evig tid att skaka ner allt i flaskan. Någon som har något tips?

kikksan

• Svar på tråden Tratt för välling?
  • flygare

Det finns vällingdoserare på babyland kostar 29 kr. Är som en tratt på en burk, Du mäter upp antal skopor i burken sen är locket som en tratt så du häller i flaskan inget spill

• Jennie Brunflo

Pet-flaska heter det!

En 50cl petflaska...såga av toppen = perfekt tratt till flaskan.

Och ja, Bambino har tratt+skopa som man kan köpa....men pet-flaskan är bättre.

• Monstermamman

Pet-flaska säger jag också!
    Billigt och funkar utmärkt!

• Kikksan

Tack för svaret. Fler tips?

• tvillingen

När lilleman bara var några veckor (snart ett år sedan) så fick han en vällingtratt utav en kvinna som jobbar på semper/bambino... så de borde ju finnas kvar tycker man.... om de inte har utgått bara nu på det senaste, det vet man ju aldrig....

• AMO

När jag köpte nestle välling sist så fick man en vällingburk med på köpet, med tratt och skopa. Fanns på ICA Maxi

• Kikksan

AMO: Jag handlar nästan enbart på ICA Maxi, men där har jag inte sett något sådant. Försökte titta på Nestes hemsida igår men där stod ingenting... Var handlade du? Vilken stad?

• Mian

Ica Maxi har gratis semper-trattar just nu (om man köper ett paket välling).

• Kikksan

Va?! Ica Maxi? Ska kolla när jag handlar idag då... Har inte sett det där, men får titta igen då

• SussEk

Här i GÄvle får man tratt på Hemköp om man köper Semper välling.

• AMO

ICA Maxi Trelleborg, lite långt för dig att åka ;)

• Kikksan

OK! Tack för alla tips. Ska kolla mer ordentligt i affärerna nästa gång.....

• Lise

fick en tratt på ica när jag köpte sempers välling, det var nu i veckan, finnsockså som man kan köpa på ica - bambino har tratt + mått

• petra m minna 04

håller med om pet - flaska,

• AnnaLinnea

Jag var på Coop stormarknad i helgen och fick en tratt bara jag köpte en semper produkt- den tratten är jättebra. Jag hade tidigare gjort mig en tratt av en flaska precis som de andra säger men den var lite för "snäv" så det blir för fullt! Sempers däremot är lysande, gratis och det är visst nån kampanj just nu- lycka till!!

• Leos och Vincents mamma

Min mamma köpte en vanlig tratt till oss o sen så kapade vi av skaftet lite på den..hur bra o billig som helst

• Barron

Finns på ica när man köper ett paket välling semper!!!

• Alicia05sMamma

Använde när vi hälsade på mina föräldrar en helt vanlig tratt som man kan köpa på ica.

Nu har jag istället köpt en shaker eller vad dom nu heter. Häller i vattnet i den & pulvret, skakar om & häller sedan upp i flaskan. Inget söl eller droppande utanför alls
    Ska köpa fler för jag tyckte den var toppen att ha till vällingen

• luzorsus

bambio har tratt och vällingskopa att köpa i barnaffärer typ 40 spänn........

Svar på tråden Tratt för välling?