HJÄLP!! Aldrig positivt på ägglossningstesterna
Hej.
Jag är jätteny här, och hoppas att kunna få lite hjälp med lite funderingar jag har.
Jag är 30 år och superlycklig med min sambo sen 8 år tillbaka, vi försöker nu att skaffa vårt första barn.
Jag är tyvärr en otålig person, när jag väl har bestämmt mig så ska det ske på en gång... vilket inte riktigt fungerar när man ska skaffa barn. (Vi har bara försökt i 6 mån)
Jag köpte ägglossningstest för att öka mina chanser och har provat dom under 4 mån, men jag får ALDRIG ett positivt utslag, är det fler som aldrig har fått det?? Mensen kommer varje månad, men även den har blivit lite "knasig".
Innan vi bestämmde oss att försöka så skyddade vi oss med kondom (under 6 år, tyck synd om sambon om ni vill, men det var han som ville vänta med att skaffa barn
) och då var min menscykel som en klocka på 25 dagar (och har gjort det så länge jag minns), men redan efter första månaden vi började försöka så blev min mens några dagar sen, självklart trodde jag att vi hade fått en jackpott... men nej. Nu har min mens blivit förlängd med 2 dagar och min cykel ligger på 28 dagar... hur vanligt är det att mensen "knasar" till sig just när man börjar försöka skaffa barn?
Och nu kom den en dag för tidigt enligt gamla cykeln och 4 dagar innan den nya... jag brukar alltid ha mensvärk första dagen, och jag brukar alltid känna "att den kommit" men gissa vilken otrevlig överaskning jag fick när jag kom till jobbet.... Men denna gång har den inte varit lika "riklig" och inte med så mycket "klumpar" och efter dom 2 första dagarna så har den varit mer hmmm vattning. Är det någon som vet varför min mens har ändrat så på sig??
Jag var gravid när jag var 20, men valde att göra abort på grund av dom omständigheterna jag hade då, och ångrar det inte... så jag vet att "det har fungerat som det ska"
Jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig med mina funderingar eftersom jag har tyvärr inte så många i min närhet att prata om sånt här om...