• kulan2010

rött blod med flytningar efter slemproppen?

Detta har precis just hänt mig. I morse var det en röd klump med slem i toan, ringde förlossningen och dem sa att det troligtvis var slemproppen. Skulle ta på en binda och avvakta ifall jag fortsatte blöda. Det har inte kommit något i bindan men däremot en del färskt rött blod + genomskinliga flytningar på pappret då jag senast var på toa. Det "rinner" alltså inte.

Någon annan som har haft det såhär?

• Svar på tråden rött blod med flytningar efter slemproppen?
  • Ling

Det låter som slemproppen Kul att det händer något!!

• kulan2010

Måste nog ringa in igen för jag vet verkligen inte vad man ska definiera som 'blödning'. Kommer blod, men det rinner inte.

• Fredriks Mamma

Hej!
    Det hände mig igår en gång, och tre gånger i förrigår. Jag ringde förlossningen för rådgivning, och de ville att jag skulle komma in för undersökning. Vilket vi gjorde.
    De kollade CTG-kurva, blodtryck, vaginal undersökning samt ultraljud.

De kunde inte se nåt konstigt, och allt visade bra. Men jag fick inte svar på vad det kunde vara...

Jag ska få en remiss till ett ultraljud, för att kolla så moderkakan är ok.

Vilken vecka är du i?? (Jag är 34+3, så känns lite tidigt för just slemproppen)

• kulan2010

Är i vecka 38 (37+3) så antagligen var det slemproppen imorse men blir lite orolig dock när det kommer mer rött blod (även om det inte rinner).

• Ling

Ring in igen och kolla för säkerhets skull. Det bästa är ju om du får komma in på en undersökning så att du känner dig lugn sedan. Lycka till!

• Diorlover

de sa till mig det är vanligt i dessa veckorna att det kommer lite blod kan ju vara att du öppnar dig. så det kan vara på gång eller så har du sköra slemhinnor.

• kulan2010

Ringde dem igen. Får inte komma in på en kontroll då dom tror att det bara är slemproppen som lossnat samt påverkarn på livmoderhalsen. Skulle avvakta ytterligare och se om det kommer mer blod.

Nu har jag dock börjat få ganska onda sammandragningar också. Kanske blir ytterligare ett samtal till dem senare.

• Ruggugglan

Det låter som att din kropp gör sig redo för att föda. När jag var inne för att sättas igång så kände läkaren på mig. Efter det hade jag blodiga flytningar, vilket BM sa var ett bra tecken.

Kimmy 051130 Charlie 100111
  • melvina

min förlossning börjad med blödningar. hade inga värkar, men dom ville ändå att jag skulle komma in. vilket var tur då jag redan var öppen fem centimeter......! sen gick det undan!!
    lycka till!!

• kulan2010

tjaa vi får se vart det här leder. Har hyfsat ont och det har kommit mera blodiga slemklumpar.

Svar på tråden rött blod med flytningar efter slemproppen?