• Snuttjulla

presentförslag till 2 åring?

Hej, behöver lite hjälp. SKa på kalas till en liten 2 åring, men jag har ingen som helst ide om vad jag ska ge, vill ha nåt klockrent. Flickan har två äldre syskon, så det finns lite ärvt redan, + massor med kusiner, mor- och farföräldrar. Vi är släkt, men träffas inte så ofta, så jag har ingen rikig koll på vad hon har. Vi har frågat vad hon önskar sig, om det är nåt speciellt, men neeej, inget de kunde komma på. OCh kläder vet jag att hon har massor utav. Hjälp mig, nån som har en klockren ide om vad vi kan ge? Ett tag hade jag tänkt fotomemory, på hela familjen, men det rann ut isanden och nu är det för sent för det. Ingen beställningsvara alltså, då kalaset är i helgen.

• Svar på tråden presentförslag till 2 åring?
  • fröken

Vår tjej fyllde 2 förra veckan, hon fick: Duplo, byggstavar, pussel, kastruller till sin spis och lite duschschampo. Tror det mesta funkar.

• Leone i Västerås

Duplo, träpussel, Ficher Price-bondgård, fingerfärg och stora tjocka papper, figurer från Drömmarnas Trädgård.........
    Det är sånt som min 2:åriga tjej gilar iaf.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • fabri

En bok funkar alltid tycker jag. Om man inte vet vilken kan man ju fråga personalen, de brukar ha bra koll.

• k girl

Min systerson fyller två nu och jag har köpt böcker åt honom i födelsedagspresent. Det är många barn som tycker att det är mysigt med böcker och barnböcker är ju inte billigast i världen direkt. Systersonen är galen i traktorer och lastbilar och ska få boken "Tuffa traktorer" samt "Bu och bä i städtagen". Gillar föräldrarna att läsa kan man ju satsa på en lite finare bok som "Det susar i säven" eller "Nalle Puh" (originalet).

• Snuttjulla

Alla förslag är jättebra, men inte riktigt vad jag "letar" efter. Duplo, dockor,pussel,  färger och målarsaker har hon massor av, böcker likaså. Vill ha mer förslag...  
    Kommer inte alls ihåg vad mina egna barmn ville ha i den åldern, men nu önskar man ju att de inte får så mycket leksaker som de får, har så mycket leksaker här hemma, tror att de flesta föräldrar känner igen det där... Så gärna tips om nåt som inte är leksaker, men ändå kul för barnet att få...

• k girl

Men en tvåårig tjej kanske börjar bli lite intresserad av "bling"? Ett halsband? Det finns jättefina barnsmycken!

• Leone i Västerås

Nåt annat mina barn verkligen har älskat är en saccosäck. De har verkligen använts flitigt, i många år faktiskt.

• Leone i Västerås
    Leone i Västerås skrev 2010-01-28 12:45:16 följande:
    Nåt annat mina barn verkligen har älskat är en saccosäck. De har verkligen använts flitigt, i många år faktiskt.
    Om man inte vill köpa en "riktig" finns det ju jättefina hos nästan alla leksakshandlare, ofta med motiv av kända figurer.
    Har man råd all lägga mer pengar är ju en Fatboy ett alternativ kanske.
  • Rosa Helena

Ett fint bäddset, badleksaker om de har badkar, en härlig badrock, saga på skiva att lyssna på på kvällen, tallrikset med fint motiv, en fin väska eller kanske ett par gosiga innerskor?

• Aurora Borealis

Min tvååring älskar hästar, hon har inget sånt specialintresse?
    Om hon har mkt saker kan det ju vara bra att ge förbrukningsvaror som kritor, tuschpennor, papper eller annat pyssel som lera.
    Har hon någon figur som hon gillar? Nalle Puh eller Dora exempelvis så kan du ju köpa en handduk / lakan med det motivet.
    Det finns jättesöta halsband i silver till små tjejer också.
    Pussel?

• Snuttjulla
    tessum skrev 2010-02-01 12:18:47 följande:
    Oj, såg att det var förra veckan =)
    tack ändå, var inne på sån bok, men skulle inte ha hunnit fått den innan vi skule åka.
    Vi köpte en "trasdocka" och så en fin gullig prinsessram, och så framkallade vi ett jättefint kort på henne, som vi satt in. Kanske inte världens roligaste, men hon blev jätteglad för dockan iaf. (trots att hon verkade ha en hel del...) 
Svar på tråden presentförslag till 2 åring?