• Millan77

hur ska jag göra med dotterns "kompis" som snor saker här?

Blir så lessen av att min dotters kompis snor olika saker av min dotter. Inte bara när hon e hos mig utan även när dom e hos dotterns pappa.

Vet att denna "kompis" e hemma mycket själv (skilda föräldrar, o en pappa som jobbar väldigt länge på kvällarna)
    Hon bor hos sin pappa o VH hos sin mamma.

När hon har varit här har det försunnit pengar o andra saker som min dotter har på sitt rum. Pengarna e ca 40-60kr i olika omgångar o varje gång det saknas saker kommer hon inte hit på ett tag.

Igår upptäckte pappan att dotterns örhängen saknades hemma hos honom. Dottern hade oxå sett att "kompisen" hade sånna på sig i skolan igår.

Hur hade ni gjort?

Ska jag kontakta pappan som aldrig e hemma?
    Ska jag bara prata med "kompisen"?
    "Kompisen" e inte välkommen hit eller till mitt ex mer, fast det vet hon inte om än.

Hjälp mig

• Svar på tråden hur ska jag göra med dotterns "kompis" som snor saker här?
  • The Black Lady

Vilken ålder är det på barnen?

• Millan77

Dom går i 2:an, så dom e 8år

• Jen nifer

kontakta föräldrarna och tala om vad som sker på ett bra sätt. Prata även med barnen vänligt men bestämt.

Men att förbjuda vännen hemma hos er tycker ja inte är en bra lösning. Inte alls!! Hur gamla är barnen?

Mollys & Minnas mamma
  • Millan77

Varför skulle jag inte förbjuda henne?

Min dotter tycker ju inte det e så roligt att leka med henne längre när hon tar hennes saker.
    min dotter e lite blyg o vågar inte konfrontera henne själv.

Tänkte gå upp till skolan när dom slutar idag,( eller det hade jag tänkt ändå) men nu har jag ett till syfte, jag ska kolla om hon har örhängena på sig idag.

• The Black Lady

Jag hade ringt föräldrarna... utan att tveka....

• Buddha74

Fråga barnet?

Det hade jag gjort, det är ändå snack om en 8åring. Ta barnet till sidan och prata. Säg att du misstänker det, för att det är saker som försvunnit. Säg att du kommer ta kontakt med hennes föräldrar, men att det är mycket bättre om hon erkänner ifall hon gjort nått istället för att sanningen ska komma fram och hon ljuger.

Eller jag vet inte... jag har än så länge bara en 2,5åring, så jag har liksom inte varit i den situationen ännu. Lycka till!

• eec82

Var med om liknande då jag var liten, men för min kompis var det lite ett ropp på hjälp. Mina föräldrar kontaktade hennes föräldrar, sa att de inte var så arga som hon trodde mest besvikna och att jag var lessen. Fick tillbaka mina saker å hon fick väl den uppmärksamheten hon ville sen av sina föräldrar. Vi är bästa vänner idag å kan skratta lite åt de som hände.  Lessen att texten blir gigantisk vet inte vad jag kom åt för knapp.

• eec82
    eec82 skrev 2010-01-28 12:59:10 följande:
    Var med om liknande då jag var liten, men för min kompis var det lite ett ropp på hjälp. Mina föräldrar kontaktade hennes föräldrar, sa att de inte var så arga som hon trodde mest besvikna och att jag var lessen. Fick tillbaka mina saker å hon fick väl den uppmärksamheten hon ville sen av sina föräldrar. Vi är bästa vänner idag å kan skratta lite åt de som hände.  Lessen att texten blir gigantisk vet inte vad jag kom åt för knapp.
    ok texten blev bara stor då ajg skrev inte då jag posta. ;)
  • Millan77

Tack, jag ska kolla lite idag om jag ser att hon har dom på sig idag.

jag får väl fråga henne först kolla med henne.
    Sen får vi väl se vad som händer.
    det e så mycket "småsaker" som försvunnit bara. små saker som suddisar o hårsaker, pengar o örhängen o annat.
    Kläder som ska lånas som aldrig kommer hit igen.

mamma tyckte att jag skulle ta henne när inte min dotter e med, men hur ska man lyckats med det då?

• Millan77
    eec82 skrev 2010-01-28 12:59:10 följande:
    Jag hade oxå en sån kompis när jag var yngre.

Jag kan tänka mig att detta e ett rop på hjälp från denna tjejen. Hon har sagt saker om hennes pappas jobb som får mig att reagera lite.
    enligt henne, så får inte hennes pappa var ledig när dom e sjuka ens.
    Men vilken förälder skyller på det när man har sjuka barn hemma?
Svar på tråden hur ska jag göra med dotterns "kompis" som snor saker här?