• piggelinis

Kli i öronen som trötthetstecken??

Min son (13 månader) kliar sig ofta i öronen när han är trött. Har alltid trott att det helt enkelt är en trötthetsgrej, ungefär som gnugg i ögonen. Men nu har jag börjat fundera på om det kan vara någon allergigrej?? Vi har testat honom, så vi vet att han är allergisk mot ägg och vete, och vi har även märkt att han får utslag av banan men även annat som vi inte lyckats lista ut än vad det är.

Känner någon igen det här att man kliar i örat som trötthetstecken? (Är lite orolig att det är allergikli annars, som helt enkelt känns mer när man blir trött.)

• Svar på tråden Kli i öronen som trötthetstecken??
  • Sannlycke

Det är ju en av de klassiska trötthetstecknen vad jag vet. Klia/gnugga ögonen, näsna eller öronen, min son gnuggar näsnan. Står i lite olika böcker om spädbarn.

• Salamina

Sibelle gnuggar sej ofta med handen fram o tillbaka över örat när hon håller på att somna.

Mamma till Sibelle 090316
  • Sannlycke

Det är ju en av de klassiska trötthetstecknen vad jag vet. Klia/gnugga ögonen, näsna eller öronen, min son gnuggar näsnan. Står i lite olika böcker om spädbarn.

Näsna?!{#lang_emotions_undecided}

• Ladycocos

Min månaders gör det alltid när han är trött!! Även när han precis har vaknat.. Tror han gnuggar öron mer än ögon

• piggelinis

Åh, va bra. Skönt att höra. Då är det nog som jag trodde från början då. Tack för svaren. :)

• VirreVirre

Tack för tråden, nu fick jag svar på nåt jag funderat en del på.  Sonen kliar sej också i öronen när han är trött och jag började faktiskt bli lite bekymrad... men det är ett klassiskt trötthetstecken alltså...

• CarolinW

Vår son kliar sig alltid i öronen när han är trött och har gjort sen han var liten.

• första pyret
    Salamina skrev 2010-01-28 12:59:21 följande:
    Sibelle gnuggar sej ofta med handen fram o tillbaka över örat när hon håller på att somna.
    samma här!
Svar på tråden Kli i öronen som trötthetstecken??