• Rosa Helena

Hade ni blivit sura?

Måste fråga hur du hade reagerat på detta:

Mitt yngsta barn fyller år i dagarna och jag har för ca 6 veckor sen hittat en jättebra present till honom.
    Därför när vi var iväg och handlade de andra småpresenterna som vi skulle ge " för att det är roligt med fler paket" så köpte vi inget märkvärdigt eftersom vi redan hade en bra större present utsedd också.

I helgen så frågade svärmor min man om vi hade köpt den än, "nä svarar han , men vi ska" och jag har innan också berättat att jag tänker köpa den.
    Då åker HON och köper den! Från henne och farfar.
    Vad fan alltså, snacka om att köra över någon. Jag blev förbannad på detta o sa till mannen att detta fick han ordna, den hade ju jag tänkt köpa. Varpå hennes idé var att ja då fick vi köpa ngt annat som hon kunde ge och så kunde vi "byta".
    Snacka om att göra det enkelt för sig, så hon slipper leta paket.

Jag blev arg, ledsen och känner mig faktiskt totalt överkörd av henne för detta.
    Varför frågade hon då om vi skulle köpa den om hon sket i vilket?
    Hur hade du reagerat?

• Svar på tråden Hade ni blivit sura?
  • Stårschan

Liknande har hänt mig. Jag har lärt mig att inte tala om vad "huvudpresenten" ska bli för någon annan än maken. Och svärmor har lärt sig att hon inte köper några större saker utan att kolla med oss först.

Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • norgesessan

Hade svarat att "självklart byter vi, men ni får handla själv eller ge pengar, jag orkar inte handla en gång till..
    Ni visste att vi skulle handla det..."

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Rosa Helena

Ja jag har lovat mig själv att aldrig mera knysta om vad barnen ska få i present mer.
    Frågar de så ska jag säga att det är hemligt så ingen knycker idéen...

Ja, i detta fallet hjälpte det ju liksom inte att hon kollade med mig först, för hon sket ju i vilket i alla fall..

• Jezamine

tagit  det med en klackspark skulle jag gjort.Det finns barn som helt glöms bort av sina morföräldrar med.

• norgesessan

Det finns barn som svälter i afrika med.....
    HAr man sagt vad man ska köpa ska då inte någon annan gå och köpa det samma utan att fråga innan??

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Jezamine
    norgesessan skrev 2010-01-28 13:26:43 följande:
    Det finns barn som svälter i afrika med.....HAr man sagt vad man ska köpa ska då inte någon annan gå och köpa det samma utan att fråga innan??
    Ja du får ju resonera som du vill..helt klart.Likasom jag säger vad jag tycker.
  • Rosa Helena
    zazla skrev 2010-01-28 13:26:56 följande:
    Jag brukar berätta men säga att vi redan har köpt det
    Det var ju inte så dumt heller
  • lokisse

skulle ta det som om hon försökt hjälpa. i tron att vi inte fixar att handla DEN.
    skulle köpt nagot annat och varigt nöjd för att jag vet att barnet far det hon önskat sig.

Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Hade ni blivit sura?