• CHARLATAN

Var i Karlstad vill man bo?

Bodde ett tag i Karlstad för ett par år sen och nu finns tanken att flytta tillbaka. Undrar därför (mest för skojs skull) i vilket område ni Karlstadbor helst vill bo. Vilka är de mest attraktiva områdena och varför?

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Svar på tråden Var i Karlstad vill man bo?
  • Thisney

Har bott på Norrstrand och just nu bor jag på Kronoparken. Trivdes finemang på Norrstrand, fint och trevligt där. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag stormtrivs på Kronoparken! :) Annars skulle jag gärna vilja bo på Herrhagen eller Viken. Gillar de områdena, trevliga och fina.

Flyttat hit än? :)

• Engfield

Det beror nog på lite vad man är ute efter. Jag som hundmänniska stormtrivdes på Södra Råtorp, supernära skogen men ändå väldigt nära stan! Nu när vi ska ha barn har vi flyttat till Viken, mest för att vi där blev erbjudna en större lägenhet man kan säga att jag redan älskar att bo här! Supernära stan och hunden kan man rasta i Mariebergsskogen
    Annars skulle jag kunna tänka mig Norrstrand också, eller Vågmästaren (vet inte om det sistnämda är ett område men svågern bor där och vi säger alltid så ).

Sen finns det en hel del områden jag aldrig skulle välja att söka en lägenhet men det var inte riktigt frågan här

• Shea 1

De mest attraktiva områdena är väl Strand, Romstad, Sundsta, Norrstrand, Marieberg, Viken, Herrhagen, Haga...Södra Råtorp är också jättefint.

Det beror ju lite på vad man vill åt..om man har barn kanske vissa av områdena är mer attraktiva än andra, ska man köpa sig ett hus så får man betala rejäla slantar i alla de där områdena. Om man vill bo i lägenhet så finns det kanske flest (hyres, alltså) i Viken, Herrhegen, Haga, Norrstrand.
    Jag har bott i Haga och på Marieberg, underbara ställen båda två.

• renatet

Jag skal flytta til karlstad, vet inte mycket om staden. Er det nån som kan tipsa meg om var man borde bo i karlstad, jag skal jo hyra, och det er jo en gräns för hur mycket jag kan betala, så dom dyraste ställen er väl inte nåt för meg; Hoppas nån kan tipsa meg, har lest at Rud inte er nåt bra ställe, och jag undrar varför, er det inte trykkt at bo der??? Er Norsk så jag ursäkter om min svenska inte er så bra

• Bunny on speed

Det är inget fel på Rud. Jag trivdes bra där. Dock är bostadsrättssidan finare än hyresrättssidan. 

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Var i Karlstad vill man bo?