• gravidaU

Illamående i vecka 37

Undrar om det är någon mer som varit gravid och känt illamående i slutet av grav.? Är nu i vecka 37 och mår konstant illa. Mina prover var bra sist hos BM så borde inte vara något konstigt eller kan det vara något farligt? Med min son mådde jag aldrig illa vare sig i början eller slutet så känns lite ovant o segt.

/Ulrika

• Svar på tråden Illamående i vecka 37
  • luckyme83

jo jag mådde lite illa mot slutet när jag väntade sonen...mådde inte illa i början...

• Dimitra

Jag mådde väldigt illa i slutet av graviditeten. Mycket vanligt enligt läkaren på spec-mvc.

The Dimitra universe.
  • gravidaU

Tack skönt att veta att det är fler, jag kräktes innan idag så hoppas den kommer ut snart så jag slipper den här känslan-mindre kul

• mullzack

Hade illamående hela grav med tjejen, hade ingenting på hela grav med killen

• tiinaaaa

jag mådde en hel del illa i samband med matintag och halsbränna. lilltjejen tryckte en hel del överallt, så jag tror att det kanska kan röra till det lite i magen när det är så pass trångt =)

• Jesster

Det är vanligt att må illa i slutet. Barnet är större och trycker emot allt möjligt i magen

Den som söker han finner - www.google.se
  • Humbla

Jag mådde illa i början fram till v 13. Sedan var det ganska lugnt, om än jag aldrig hade någon direkt matlust. I v 32 så började illamåendet igen, speciellt i samband med måltider, så får oftast tvinga i mig mat. Kräktes en hel del, men det blev lite bättre sedan hon vänt på sig med huvet ner, innan låg hon länge i tvärläge.

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
Svar på tråden Illamående i vecka 37