Bästa boken till blivande storasyster
I mars får vi en treårig storasyster här hemma. Vill köpa en bra bok om att få småsyskon men jag hittar ingen jag gillar som passar henne i ålder.
Någon som har något tips?
I mars får vi en treårig storasyster här hemma. Vill köpa en bra bok om att få småsyskon men jag hittar ingen jag gillar som passar henne i ålder.
Någon som har något tips?
jag söker jag med
vill veta vart jag kan beställa:)
Vi hade svårt att hitta bra böcker när vi fick tvåan. Ettan var tre år och åtta månader när tvåan kom.
"Uno i mammas mage" var populär, men väldigt simpel. Passar kanske yngre barn bäst.
"Lille storebror" var rätt okej, tog upp att bebisen mest bara skrek och bajsade när den kommer ut.
"Håkan Bråkan och bebismysteriet" var för avancerad och handlade mest om hur bebisen kommit till.
"Nejlika och lilla lillasyster" var också rätt okej, men ingen jättehöjdare.
Busiga Bebben (flikbok)-Thomas Svensson
Snart har vi en baby- Gunilla Hansson
Hittade en som heter Ellis får ett syskon. Astrid tycker jättemycket om den
Min dotter var 3 när lillasyster kom. Hon fick boken "lilla stora syster" av Ann Forslind. En mycket uppskattad bok som tar upp både det roliga och det jobbiga i att bli storasyster. Hon vill fortfarande höra den och minnas hur det var innan lillasyster kom och när hon var nyfödd.
Köpte en bok som hett e "Vår bebis" också en flikbok!! Vår pojke,på snart 3, tycker den e skoj!!