• Anonym (Undrande)

Svullen lymfkörtel (ljumske)?

Har precit pratat med vc ang. att jag mest troligt har en svullen lymfkörtel i ljumsken.
    Jag har inte varit sjuk senaste tiden och det har aldrig hänt tidigare, men vad beror det på att den blir svullen just i ljumsken?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-26 19:31
    Uppdatera med att har precis fått veta efter att ha varit på undersökning att det var min högra äggstock som var svullen pga. en obalans/infektion. Så nu väntar medecin så försvinner förhoppningsvis svullnaden.

• Svar på tråden Svullen lymfkörtel (ljumske)?
  • kaksmulan

Det är mest slumpen som avgör vilka lymfkörtlar som blir så svullna så man känner av dem. Vanligast är de runt halsen men jag får en svullen mitt i gommen samt i armhålan så fort jag blir förkyld förutom de på halsen.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Anonym

Nån infektion i kroppen. Boka tid hos dr om den inte försvinner. Ömmar den?

• Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2010-01-28 19:40:35 följande:
    Nån infektion i kroppen. Boka tid hos dr om den inte försvinner. Ömmar den?
    Okej, har inte kännt mig pigg. Ja om jag drar benen mot magen eller ligger på h. sida i sängen + har små ont under dagarna till och från (den är på höger sida) Men ömmar inte om jag trycker på den?
  • Anonym (jag med)

jag har också det du beskriver.
    har dock precis haft en herpesinfektion i kroppen. (som tydligen stannar resten av livet). men jag läste att man kan få svullna lymförtlar i ljumsken då eftesom immunförsvaret jobbar. jag hoppas det går över för jag är orolig att det kan var något värre?

ts: har du fått hjälp?

Svar på tråden Svullen lymfkörtel (ljumske)?