• 0fia

Andningslarm Babysense 2 eller 6?

Någon som har erfarenhet av dessa? Det verkar ju praktiskt att ha två i ett (andningslarm och föräldraenhet) som babysense 6 har. Dock är ju plattorna mycket mindre.... Vet inte vilket jag skall skaffa så jag är glad för alla tips!

/Fia

• Svar på tråden Andningslarm Babysense 2 eller 6?
  • Vaniljkex

Om monitorn motsvarar alla forvantningar du har pa hur en babymonitorn ska fungera kan det ju vara en bra ide att kopa en kombimodell. Vi har Babysense 2 och en separat monitor (som inte finns i Sverige, tror jag), men kopte for knappt tva ar sedan, och da fanns inte sexan.

• Saramalia

min vän HADE andningslarm men sa att hon fick fullständig panik varje natt då det gick av, bebisar andas ju inte i jämn takt, så på hennes inrådan köpte vi aldrig ngt.

det skrämmer upp mer än det hjälper.

(flera i förälsragruppen har instämt)

satsa hellre på ena bra baby watcher,
    lycka till med det du väljer,

• Vaniljkex

Alla ar val olika, men for mig innebar andningslarmet att jag kunde sova gott om natten, vetandes att larmet skulle ga om var dotter slutade andas, och vi skulle ha chans att gora nagot. Annars hade jag kant ett behov av att kolla hela tiden. Om larmet gick hela tiden later som att det var fel pa larmet alt. att det verkligen behovdes for just det barnet. Larmet kan ju faktiskt paminna barnet att andas igen. 

• maddan86

jaa jisses att det skulle skrämma mer än lugna är dte dummaste jag hört!! fyy faasen vad jag är tacksam för att jag hade babysense II usch kunde inte sova innan.... jag valde babysense II för den verkade bäst helt enkelt ville inte ha kombinerat med babyvakt pga strålning eller vad det var kom inte ihåg men babysense II har ingen strålning iaf. rekommenderar verkligen!!

Svar på tråden Andningslarm Babysense 2 eller 6?