• Somberg

Min son slår sig själv

Hjälp! Min son är 13 månader nu, och han slår, biter, river sig själv. Han gör aldrig någon annan illa, men han slår sig själv väldigt hårt. Oftast händer det när han är trött. Är det något som varit med om samma sak eller kanske har några tips. Måste jag uppsöka läkare? Tack för svar...

• Svar på tråden Min son slår sig själv
  • t h o w e
    Somberg skrev 2010-01-29 09:30:46 följande:
    Hjälp! Min son är 13 månader nu, och han slår, biter, river sig själv. Han gör aldrig någon annan illa, men han slår sig själv väldigt hårt. Oftast händer det när han är trött. Är det något som varit med om samma sak eller kanske har några tips. Måste jag uppsöka läkare? Tack för svar...
    vi var också med om det.
    han slog sig själv och speciellt i huvudet..
    Det gick över och nu gör han det inte längre.

Vi sa till honom att så får man absolut inte göra osv..
    till slut så la han av med det..
  • Athema

Våran son slår också sig själv i huvudet eller så slår han i saker som bordet eller golvet då han är jätte arg eller ledsen då han är trött blir han också som värst. Men han slår inte bara sig själv han slår och klöser mig och sambon också. Dock så bits han inte.
    Går detta bara över av sig själv? För han blir bara argare om man försöker trösta honom eller om man säger att han inte får göra så.

• Somberg

Det jag är mest orolig över vad det gäller min son är att hans mormor har diagnosen ADHD... Jag hoppas att det går över av sig självt, men det har pågått så länge nu.

• t h o w e

Vår son bet, slog oss osv också..
    Nu har han slutat bitas men han kan fortfarande slåss..

Han är 20 månader nu och jag har märkt om han är trött så kan han slåss.

Ex. När vi hämtar på dagis kan han vara jättesnäll tills han ser oss.. då kan han gå fram och slå andra barn i huvudet osv.. Men får han sin napp och snutte direkt så gör han inte alls så.. Då slåss han för att han är trött.

Sen kan han även komma och slå mig eller sin pappa bara sådär.
    Då tar vi tag i honom, tittar honom i ögonen och säger..

"man slåss inte, man får krama dom man tycker om och tycker man inte om någon, så behöver man inte göra nånting, men man slåss inte".. då får vi alltid en kram.

Så jag tror att när han inte vet vad han ska göra av sina känslor så kan han också slåss istället..f

Svar på tråden Min son slår sig själv