Behöver råd!
Mina föräldrar skilde sig för många år sedan men min relation med min pappa har och är inte särskillt bra. Min pappa träffade en annan och skaffade barn med hans nya kvinna för 5 år sedan. De skilde sig i sin tur för ett tag sen och han har nu träffat en ny. Rörigt ja vet men det är inte det som är problemet. "Problemet" är pappas son, min lillebror alltså. Han är stökig, högljudd, bråkig, lyssnar inte på tillsägelser. Sist vi träffades drög han min minsta dotter i håret, hon fick inte vara med och leka och han tog allt hon skulle göra ifrån henne (de lekte med lego). Min dotter är inte rädd av sig och hon har aldrig några problem med andra relationer men nu sist blev hon rädd, ledsen och ville inte alls leka mer. Ska säga att hon är bara ett år yngre. Med min äldsta går det bättre men hon är ju sås tor att hon undviker konflikter när de leker. Han spottade min man i ansiktet och när vi säger åt honom skrattar han först bara och springer iväg, sedan blir han hysterisk och skriker att det inte va hans fel =( Nu är det dags att fira födelsedagar och mina barn och min man vill absolut INTE att min lillebror kommer. Jag själv känner inget band med honom eftersom min pappa och jag inte träffas så ofta och i ärlighetens namn skulle det inte göra mig nåt heller om han inte var med. MEN jag är en person som avskyr konflikter, vill inte ta detta med min pappa. Är väl rädd att han ska bli arg eller nåt. Vill ju inte heller att det ska bli en massa bråk då min man bara blir arg när han är här. Det kommer även andra barn på kalasen och jag vet att även de och deras föräldrar (släkt och vänner) har svårt när han kommer. Kan jag säga till min pappa att jag gärna träffar honom men utan min lillebror? Är så himla rädd att jag ska göra någon ledsen och har alltid varit rädd för konflikter så jag stoppar hellre huvudet i sanden eller knyter knut på mig själv för att jag ska göra alla till lags även om jag inte vill det själv.