• studenten

Sen mens och rikliga flytningar-gravid?

Min mens är väldigt sen, skulle ha kommit i början av veckan. Istället har jag (äckelvarning på det som kommer nu....), vita, gryniga flytningar. De luktar ingenting och jag har ingen klåda eller några andra symtom som tyder på svampinfektion. Kan jag vara gravid?

• Svar på tråden Sen mens och rikliga flytningar-gravid?
  • Hallonmun

ja om mensen inte kommit så är ju det ett vanlig tecken på graviditet... ta ett test!

• studenten
    Hallonmun skrev 2010-01-29 12:47:41 följande:
    ja om mensen inte kommit så är ju det ett vanlig tecken på graviditet... ta ett test!
    Ok, men är det inte för tidigt att ta ett test?
    Fortfarande ingen mens men mensvärk, kanske är mensen på väg iallafall.
  • Ingiz
    studenten skrev 2010-01-30 15:42:13 följande:
    Ok, men är det inte för tidigt att ta ett test? Fortfarande ingen mens men mensvärk, kanske är mensen på väg iallafall.
    Om du skulle haft mens i början av veckan är det inte förtidigt att testa.

Den värk du känner som liknar mensvärk är det som många här på FL kallar molvärk och det kan komma av och till när livmodern växer.

Om du har en vanlig menscykel på 28 dagar borde du vara i v5 nu om du är gravid.

Så ta ett test, jag rekomenderar CB digital - om du vill veta vilken vecka du är i så köper du ett CB digital med veckoindikator för 159kr på apoteket.

Lycka till!
  • nalle3

Hej..

Har oxå mycket flytningar men ingen mens än. Bim idag/igår..

Köpte ett CB digital test med veckoindikator på apoteket för 115kr. Hade för mig att det kostade 159 men det gjorde det inte.. :)

• studenten
    Ingiz skrev 2010-01-30 16:07:42 följande:
    Om du skulle haft mens i början av veckan är det inte förtidigt att testa. Den värk du känner som liknar mensvärk är det som många här på FL kallar molvärk och det kan komma av och till när livmodern växer. Om du har en vanlig menscykel på 28 dagar borde du vara i v5 nu om du är gravid. Så ta ett test, jag rekomenderar CB digital - om du vill veta vilken vecka du är i så köper du ett CB digital med veckoindikator för 159kr på apoteket. Lycka till!
    Falskt larm för min del den här gången...:(  Min menscykel har verkligen inte fungerat som den ska de senaste månaderna, det börjar bli lite oroande för i vanliga fall brukar mensen vara väldigt punktlig. Vad kan vara fel?
  • Ingiz
    studenten skrev 2010-01-30 18:18:16 följande:
    Falskt larm för min del den här gången...:(  Min menscykel har verkligen inte fungerat som den ska de senaste månaderna, det börjar bli lite oroande för i vanliga fall brukar mensen vara väldigt punktlig. Vad kan vara fel?
    Det behöver inte vara något fel. Ibörjan av förra året hade jag en cykel på över 40 dagar så var tredje månad fick jag ingen mens. Pågick i ca 6 månader sedan började det rätta tills sig.

Ring din gyn. och fråga eller boka tid. De kan kolla om nått är fel eller om det bara är vanlig "orytm" eller vad man ska säga.
  • studenten

Usch, vad besviken jag blev :( Jag hann börja hoppas lite....Jäkla skitmens!

• studenten

Ehm....mensen kom aldrig igår...bara en blodblandad flytning; vad är det som händer egentligen?
    Kanske dyker mensen upp idag istället...hoppas inte det!

• Ingiz

Om man är gravid kan man få så kallat "spottings" vilket är en liten blödning vid samma tid som man skulle ha haft mens.

Köp nu ett test och kolla så du kan slappna av sedan.

Lycka till!

• studenten
    Ingiz skrev 2010-01-31 15:11:00 följande:
    Om man är gravid kan man få så kallat "spottings" vilket är en liten blödning vid samma tid som man skulle ha haft mens. Köp nu ett test och kolla så du kan slappna av sedan. Lycka till!
    Ok. Ja, jag får nog köpa ett test om inte mensen har kommit tills imorgon :)
Svar på tråden Sen mens och rikliga flytningar-gravid?