• lindaolsson

Svarta prickar/ Ljusblixtar i ögonvrån

Jag tänkte bara kolla om någon har en aning om varför jag ibland ser som svarta prickar / ljusblixtar i ögonvrån. Jätteotäckt är det! Har hänt 3 ggr nu under några veckor. Jag är gravid i v. 28 om det kan ha något med saken att göra.

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Svarta prickar/ Ljusblixtar i ögonvrån
  • Doriath

Jag har ögonmigrän och ser prickar och snurrar och allt möjligt ibland.
    Är det vid några speciella tillfällen det hänt, som vid något visst ljus eller andra omständigheter?
    Men känner du dig jätterädd så hör av dig till vården. De finn ju till för dig.

• lindaolsson

Nej, det har bara kommit. Inte vis nått speciellt tillfälle...

Händer det igen så får jag väl söka för det.
    Tack för svaret iaf! :)

• Mifuna

Har du kollat var du har för blodtryck? Ljusblixtar/flimmer för ögonen kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning

• lindaolsson

Hmm...det har jag inte tänkt på. Jag var på kontroll senast  för 3 v. sedan. Kan det bli sämre så fort?

• lindaolsson

Tack för länken!

Iofs så kollade de inte min urin när jag va där...men de tog ju blodtryck.
    Jag ska dit den 11/2 igen så jag kanske kan ta upp det då. Eller ska jag söka för det innan? Va tycker du?

• Pernillaa
    lindaolsson skrev 2010-01-29 15:35:48 följande:
    Tack för länken! Iofs så kollade de inte min urin när jag va där...men de tog ju blodtryck. Jag ska dit den 11/2 igen så jag kanske kan ta upp det då. Eller ska jag söka för det innan? Va tycker du?
    Sök innan :).
    Jag har också lite flimmer/prickar för ögonen och har förhöjda värden på äggvita i urinen men bltr ligger bra. Dock har jag en fruktansvärd huvudvärk. Så har du även huvudvärk så bör du omgående söka för det.
    Alexander 050528 - Mini BF 100214
  • Mifuna

Det skadar ju inte att vara extra försiktig och söka. Hellre att du gör det "i onödan" än att missa att du har havandeskapsförgiftning.

• lindaolsson

Nej, det har du ju rätt i. Inte så bra att gå med havandeskapsförgiftning...

Tack igen! :)

• LillaFlingan

havandeskapsförgiftning kan man få på bara ett par timmar.. det kan gå ruskigt fort!!!!
    så kontakta din bm, att ha flimmer är inte normalt.

• EmmaLengstrand

ring din BM be henne kolla blodtryck o urinetäggvita..jag har samma problem erl jag har havandeskapsförgiftninh

• lindaolsson
    Pernillaa skrev 2010-01-29 15:37:24 följande:
    Sök innan :). Jag har också lite flimmer/prickar för ögonen och har förhöjda värden på äggvita i urinen men bltr ligger bra. Dock har jag en fruktansvärd huvudvärk. Så har du även huvudvärk så bör du omgående söka för det.
    Okej, bäst jag kontaktar dem i veckan. Bättre att ta det säkra. Jag har haft ovanligt mycket huvudvärk faktiskt. Bara inte så att jag tänkt spec. mycket på det förrän nu. Har man huvudvärk konstans, eller kan den släppa emellanåt?
    Är du konstaterad havandeskapsförgiftning?
  • lindaolsson
    EmmaLengstrand skrev 2010-01-29 18:46:14 följande:
    ring din BM be henne kolla blodtryck o urinetäggvita..jag har samma problem erl jag har havandeskapsförgiftninh
    Ja, jag kollar upp detta i veckan.  Bättre att va säker! Tack! :)
Svar på tråden Svarta prickar/ Ljusblixtar i ögonvrån