Gott bag-in-box vin? (rött och vitt)
Ibland tar ju sambon en öl till maten efter en hård arbetsdag...och jag blir sugen på ett glas vin ibland. Men att öppna en hel flaska för ett glas känns....onödigt
Så tipsa mig om GODA boxviner!
Ibland tar ju sambon en öl till maten efter en hård arbetsdag...och jag blir sugen på ett glas vin ibland. Men att öppna en hel flaska för ett glas känns....onödigt
Så tipsa mig om GODA boxviner!
Ett som jag ganska nyligen testade hemma hos en kompis var ett vitt bag in box som hette tre apor. Ett halvtorrt helt ok vin. Ghandia är väl helt ok också, tror det också var halvtorrt var dock väldigt länge sen jag drack det så kan inte svara helt säkert.
Rött vin har jag faktiskt inte testat så många av som är bag in box, konstigt egentligen då jag föredrar rött.
Här får du några tips av en expert
Vi har ett par st som vi tycker är goda både vitt o rött.Den med 3 st apor på (Vitt) är jätte gott.Och ett som heter Tanja.Och sen så har vi ett par st röda.Hidden Rock,Opal Spring,Drosty hof.Så prova du.
J.P.chenet (rött)
Black Tower (vitt)
Rött: Ramos (inte i det billigaste segmentet, 220:- vill jag minnas, men fantastiskt gott!)
Rött: Gato Negro brukar mina föräldrar köpa, och jag dricker väl en skvätt när jag är hemma i Sverige. Det är gott som bara den!
Vitt: Ännu en gång måste jag gå tillbaks till mina föräldrar - Chapel Hill Riesling Sauvignon Blanc - trodde att detta skulle vara sötsliskigt men det är faktiskt hemskt gott, särskilt till fisk!
Anledningen till att jag enbart refererar till mina föräldrar är att jag bor utomlands och här köper jag mestadels vin som inte finns i Sverige :)
Barone Ricasoli är ett riktigt gott rött vin
J.P. Chenet är nog det enda röda boxvin jag hittat som är gott.