• Fröken Smilla

MorEPA eller Eye-Q??

Ja, vilken ska jag köpa?? MorEPA finns ju i junior är det likadant med Eye-Q? Vår dotter är lite drygt 10 mån.

• Svar på tråden MorEPA eller Eye-Q??
  • MiisPiis

Jag tycker Eye-Q är så himla dyr. Jag kör med Eskimo Kids, från Apoteket. Tycker jag märker skillnad, bl.a på nattsömnen, när jag använder det.

• Teskedsmamman

EyeQ är den som har bäst sammansättning och volymförhållande på sina fetter. EyeQ är den vi har fått bäst resultat på... jag väljer EyeQ trots att den är dyr. Alla 3 ungarna tuggar tuggisar....

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • MiisPiis
    Teskedsmamman skrev 2010-01-29 21:50:22 följande:
    EyeQ är den som har bäst sammansättning och volymförhållande på sina fetter. EyeQ är den vi har fått bäst resultat på... jag väljer EyeQ trots att den är dyr. Alla 3 ungarna tuggar tuggisar....
    Vilka har ni jämfört med...?
  • Teskedsmamman
    MiisPiis skrev 2010-01-29 21:53:21 följande:
    Vilka har ni jämfört med...?
    Eskimo Kids och ett par till som jag har glömt namnet på.... den ena köpte vi på apoteket och den andra i en Life-butik....
  • MiisPiis
    Teskedsmamman skrev 2010-01-29 21:56:27 följande:
    Eskimo Kids och ett par till som jag har glömt namnet på.... den ena köpte vi på apoteket och den andra i en Life-butik....
    Och vilken skillnad tycker du det är? Bara undrar, för vi vill välja det bästa!
  • ModestyBlaze

Hej, Till en 10-mån hade jag valt Mor-EPA direkt, det är MER omega-3 i den och förhållandena tycker jag är bättre än Eye-Q vilket jag rekommenderar barn under 8 mån att ta.

Dock är det så att effekten är olika med olika preparat på olika barn. Så man får faktiskt prova sig fram. Vi kör med RENA omega-3 kapslar nu till sonen.

Så tyvärr testa dig fram.

Dock av de jag mött och stöttat samt läst om verkar det vara så här.

1. Mor-Epa
    2. Eye-q
    3. eskimo kids.

• Teskedsmamman
    MiisPiis skrev 2010-01-29 21:57:46 följande:
    Och vilken skillnad tycker du det är? Bara undrar, för vi vill välja det bästa!
    Eye Q gav tydligast resultat, de andra två fick knappt nåt resultat alls.

Jag själv käkar också och har bäst erfarenhet av EyeQ
  • MiisPiis
    Teskedsmamman skrev 2010-01-30 12:19:20 följande:
    Eye Q gav tydligast resultat, de andra två fick knappt nåt resultat alls.Jag själv käkar också och har bäst erfarenhet av EyeQ
    Aha, tycker de är så himla dyra, men ger de bäst effekt så är det ju värt det! Ska testa när Eskimo-flaskan är slut.
  • Fröken Smilla
    ModestyBlaze skrev 2010-01-30 12:15:18 följande:
    Hej, Till en 10-mån hade jag valt Mor-EPA direkt, det är MER omega-3 i den och förhållandena tycker jag är bättre än Eye-Q vilket jag rekommenderar barn under 8 mån att ta. Dock är det så att effekten är olika med olika preparat på olika barn. Så man får faktiskt prova sig fram. Vi kör med RENA omega-3 kapslar nu till sonen. Så tyvärr testa dig fram. Dock av de jag mött och stöttat samt läst om verkar det vara så här. 1. Mor-Epa 2. Eye-q 3. eskimo kids.
    Jag var helt inne på att köpa MorEPA, men sen pratar alla om Eye-Q så då blev jag lite osäker på vilken jag skulle köpa. Men nu har jag b estämt mig för att prova MorEPA i första hand. Tack för din hjälp!
  • Jesster

När det gällde sömnen så funkade Eskimo Kids bra till sonen men jag väljer ändå att ge Mor-EPA till ungarna för att det är en något bättre olja rent allmänt. Och jag har valt Mor-EPA framför Eye Q p.g.a. smaken. Jordgubbssmaken går ner lätt

Den som söker han finner - www.google.se
  • Mimou

Jag är helt grön på vad dessa preparat är bra för - någon som vill förklara, verkar ju intressant!

Svar på tråden MorEPA eller Eye-Q??