Parterapi pga wow. vad kostar sånt?
En fråga.. växer män någonsin upp? Min sambo/fästman blir 28år i år och beteer sig som en jävla barnunge. När han kommer hem från jobbet så gör han inte ett skit förutom att spela wow (ett datorspel) och visst, han byter blöja eller lägger vår 2åring om jag ber honom men utöver det nada. varför? jo för han har ju faktiskt jobbat och orkar inte. Visst jag förstår att han är trött efter jobbet som är inom bygg, men det vore ju trevligt om han hjälper till med disken bara eller något sådant.
Nu har jag varit jätte sjuk och knappt orkat röra mig i 3dagar (frisk igen nu), men inte ens då gjorde han något så nu när jag är frisk igen så ligger jag efter 3dagar med tvätt och disk och sopor.
Jag blir psykist utmattad av att behöva be honom om hjälp hela tiden, att hela tiden få agera hans mamma.
Och ja, vi har pratat outhärdligt många gånger om detta.
Jag funderar på parterapi, men vad kostar sånt inom kommuner på ett ungefär?
Jag själv är inte bara hemma, jag pluggar mer än 100% i veckan och arbetar extra så mycket som möjligt vilket i snitt kanske är 2dagar i veckan, ibland jobbar jag 3 fulla veckor och ibland är det ingenting alls. Men som sagt, jag har fullt upp ändå och i huvudet.
Det där spelet wow har förstört vårt liv. Vi gör ingenting tillsammans längre, går aldrig ut och umgås aldrig. Vi sitter vid varsin dator och om jag vill se någon film så vill han aldrig se med mig så jag får alltid se själv. Han vill helt enkelt inte göra något med mig utan vill bara spela wow..
Som han själv brukar säga: Men jag spelar bara 4timmar per dygn. lägg till 8timmar så har du lördag och söndags spelandet.