• Anonym (behöver tips)

måste få bort sötsuget, snälla hjälp!!!

någon som har några tips att dela med sig av??
    eller någon som är i samma sits som mig?

jag äter så sjukg mycke godis, kan spåra ut, kan äta en hel full påse med plock godos på 1-2 dagar..
    kan inte sluta,
    varjegång jag köper så tänker jag att de är sista gången, men de kan jag tyvärr inte hålla..

• Svar på tråden måste få bort sötsuget, snälla hjälp!!!
  • Anonym

börja med att inte köpa... prova att låta bli att köpa... när du står där med skopan, lägg tillbaka och gå och betala, du kommer känna dig super stolt   sen tar det en vecka och suget minskar....

• Pruttiluskan

När jag var gravid så käka ja väldigt mycket godis i början...
    Fick reda på att jag inte var långt ifrån att få diabetes...(min mamma fick de efter hon fick mig...väldigt svår sådan dessutom)!
    Jag fick panik av alla sprutor jag fick framför mig...ta de varje dag..4 st... FY FAN!!! =S

Jag tog tag i det hela på en gång & börja frossa frukt istället! =P
    Det gick jättebra för mig! =)

• Anonym (behöver tips)
    Anonym skrev 2010-01-29 23:00:15 följande:
    börja med att inte köpa... prova att låta bli att köpa... när du står där med skopan, lägg tillbaka och gå och betala, du kommer känna dig super stolt   sen tar det en vecka och suget minskar....
    tack. ska verkligen försöka!!
    de är som om jag dras , att jag måste ha.
    de är så  jobbigt:/
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2010-01-29 23:00:15 följande:
    det stämmer faktiskt. första veckan var jävligast. Men nu har det gått två veckor och jag unnande mig en chokladkaka och den smakade skit rent utsagt
  • Anonym
    Anonym (behöver tips) skrev 2010-01-29 23:04:48 följande:
    tack. ska verkligen försöka!! de är som om jag dras , att jag måste ha. de är så  jobbigt:/
    ja jag vet precis, men när jag stod där med chipspåsen så tänkte jag, är jag egentligen så sugen på det här, hur bra mår jag nära jag ätit det här... lägg tillbaka den... och det kändes så bra när man kom ut ur affären utan att ha köpt det där godiset/chipsen...  köp lite frukt och gör en fruktsallad om det blir kris... ofta är man eg inte så sugen på godiset... det är inte så gott... men man äter ändå...  lycka till
  • Anonym

Sluta genast med att tänka "Det här är sista gången".. Då finns det ingen sista gång utan du kommer fortsätta med samma beteende och samma ursäkt nästa gång.
    Bestäm dig att idag, nu, så ska du sluta!
    Det finns ingenting som drar dig mot godiset, det är du själv som vill ha, beröm dig själv i huvudet när du är duktig och går förbi plockgodiset.
    Men bestäm också EN dag då du får fuska, ex fredag eller lördag.. Du kommer längta fram till lördagar i början, men det går över och tillslut så kanske du inte tycker det är gott längre (så var det för mig)

Ett tips om du blir lite sötsugen på kvällen är att antigen göra en god smoothie med vaniljyoghurt och frysta bär eller en fruktsallad, popcorn fungerar ju med men det är inget man ska vräka i sig. russin, nötter och mandlar fungerar med som substitut men ät med motta!!
    (Cola Zero fungerade mot mitt sötsug, jag vet att det inte är nyttigt och för vissa så har det även motsatt effekt!)

Är det någonting att tugga på som du behöver så finns det sockerfria tuggummin! Annars kanske du behöver aktivera dig på kvällarna istället för att äta?

Att dricka äppelcidervinäger när du känner att suget sätter igång fungerar (för att det smakar vidrigt), borsta tänderna kan även fungera eller ta en prommenad. Är du sugen och affären inte har stängt så vänta tills den har det, då kan du inte få tag på godis

Men först och främst, se till att det inte finns något godis hemma!!

• Anonym (behöver tips)

precis man är inte så sugen, köper bara för att köpa, sen när man äter de så är de inte alls så gott.
    är nog bara sockret man vill komma åt.
    eller så äter man för att man har lite att göra :/

• Probably the best    in the

Jag skulle satsa på att en period sluta med kolhydrater öht. Allt sånt kan trigga dit sötsug. Du lär vara abstinent några dagar men sen....då går allt mkt lättare! Ersätt gärna med lite mer fett. Sen kan du sakta fasa in långsamma kolhydrater och se hur mkt du "tål" utan att trigga igån sötsuget!
    Det är lättare att ta tag i den psyksika biten om inte kroppen skriker efter socker! För det gör den ju om den är van att få det!
    Så frossa i goda omeletter, biff med bearnisesås osv så du håller dig mätt också!

• Yang

Krombrist kan ge ett sötsug. Jag åt ett tag tabletter som heter GT Formula och tappade helt sötsuget. Började med 6 tabletter om dagen, efter ett tag gick jag ner tills jag slutade helt. Och det enorma sötsuget jag hade förut har faktiskt inte kommit tillbaka. Om du googlar så hittar du sidor där man kan köpa GT Formula.

(När jag pratat med andra så låter det som om just denna tablett fungerar bättre än många andra kromtabletter.)

Svar på tråden måste få bort sötsuget, snälla hjälp!!!