• paola

mobil över skötbordet hjälp tack

köpt en trämobil som ska hänga över skötbordet,ska den hänga med nåt spec mått ifrån bebisen,jag vet att de inte ska kunna röra den men om de finns nåt rek avstånd????

o sen har jag hört nåt om att den inte ska hänga precis över huvudet???
    ska den hänga längre bak då el?

• Svar på tråden mobil över skötbordet hjälp tack
  • SpecialK

Tror den ska hänga längre fram i så fall så att bebisen kan se figurerna ordentligt, men det kan ju bli svårt vid ett skötbord, men är figurerna vända nedåt mot bebisen så tror jag inte det är någon fara att ha dem rakt ovanför, eller kanske nååågot framför iaf

• carola1977

Bebisar ser ju inte så bra så det är väl bra om den hänger så nära som möjligt utan att de kan ta tag i något.

• paola

nej dem kanske inte ser så bra när dem precis är nyfödda,men de e ju lite senare mobilen e till...annars kommer dem ju slå i huvudet om man ska ha den så nära att dem ser när dem precis är nyfödda..

jag har iaf hängt upp den nu,perfekt tycker jag :)
  • Mamma till Rasmus
    paola skrev 2010-02-12 18:15:44 följande:
    nej dem kanske inte ser så bra när dem precis är nyfödda,men de e ju lite senare mobilen e till...annars kommer dem ju slå i huvudet om man ska ha den så nära att dem ser när dem precis är nyfödda.. jag har iaf hängt upp den nu,perfekt tycker jag :)
    Hur högt upp hängde du den??
  • paola

självaste hängena hänger ca 50-60 cm ovanför bebisen

• TaBz

I början kan bebisen ändå inte ta tag, så häng den lågt först och hissa upp lite senare är mitt tips.

• paola
    Tora 80 skrev 2010-02-16 11:34:49 följande:
    I början kan bebisen ändå inte ta tag, så häng den lågt först och hissa upp lite senare är mitt tips.
    tycker de blev perfekt avstånd,bebisen kan ju inte se ordentlig när den e nyfödd ändå...sänker man den så slår man ju bara i bebisen varje gång den ska läggas o plockas upp... jag är nöjd
Svar på tråden mobil över skötbordet hjälp tack