Halsbrännä...
.. och rapningar... håller på att bli tokig. Vad hjälper mot detta?? Hatar när det sätter igång!
.. och rapningar... håller på att bli tokig. Vad hjälper mot detta?? Hatar när det sätter igång!
Jag har kört med Samarin! Sen finns ju novalucol, novalucid mm... Mjölk ska vara bra oxå!
Mandel å ät regelbundet utan för starka kryddor. Du kan ju prova samarin annars...
Novalucol funkar för mig. Samarin kräks jag av! (alltså av smaken)...
Det finns många olika preparat på apoteket som är värda att prova, sen är det bra att undvika koffein, stekt mat även starkt kryddad mat... bra att sova med högt under huvudet.
Samarin finns i olika smaker, men det kanske är lika illa med alla? För mig hjälper Samarin och Gaviscon. Att inte sova raklång är också effektivt, bulla upp med kuddar eller höj sängen med tegelstenar. Kolla också www.halsbranna.nu, där finns lite olika tips.
Annika
bikarbonat, gaviscon och att tugga på mandlar funkar!
P.S. Har hört från flera håll att det ska vara sötmandel, annars funkar det inte. D.S.
För akut ont av syraattack i magsäcken, gör havregrynsavkok: 3 msk havregryn, 3 dl vatten, lite socker o salt. Koka några minuter. Sila bort gryngeggan, drick vätskan. Instant magplåster!
Håller med Mums, det är det enda som funkar på mig och det funkar på en gång.. *tackar mums igen*
Det som funkar för mig är varm mjölk och sedan en massa kuddar som jag halvsitter/halvligger på. Just mjölken är kanon.
jag fick halsbränna idag men det är mitt fel för jag åt fett o stark mat det värsta..halsbränna ....
men det var gött med thaj heheh
Känner igen mig.... denna obehagliga halsbränna....
Det enda som hjälper är RENNIE, RENNIE och åter RENNIE.
Det absolut bästa!!!
Har prövat allt tror jag )... Gaviscon, samarin mm. Men Rennie är det absolut bästa.
Lycka till!
Mineralvatten med citron funkar kanonbra. Har knaprat Novalucol med mina tidigare barn. Testa får ni se om dete hjälper.
hej, haft halsbränna konstant i snart 9 månader! Ibörjan åt jag bara samarin, fast det är visst för mkt salt i det, inget farligt, men itne bra heller.nu har jag hittat ngt som passar mig, Link, perfekt, även om jag får äta ca 3 om dagen.ät heller inget fett innan du lägger dig, kan inte ens äta en chokladbit innan jag ska sova, då är jag vaken hela natten och mår illa.
Lycka till!