• eåf

Ditt tips mot illamående!

Ge mig alla era tips på hur man får bort eller kan lindra illamående!

• Svar på tråden Ditt tips mot illamående!
  • nano

Jag måde riktigt illa men spydda aldrig konstigt nog, iaf så hade jag kex eller knäckebröd (det som fanns hemma) och la på nattugsbordet så jag kunde äta en bit när jag vaknade utan att lyfta på huvudet (då var det kört) sen ligga kvar några minuter till och sen gå upp. Det brukade lindra illamåendet så pass att jag klarade av att gå upp och äta något.

Sen försökte jag att småäta något nästan hela tiden resten av dagen, inte så nyttigt men det funkade hyffsat.

• vivianne

Lergigan comp på recept!

Och att aldrig låta det gå mer än två timmar mellan måltiderna. 
  • Tigrino

Åksjuketabletter! Jag åt Postafen, och de hjälpte bra. Fick dock förslaget lite sent, så spydde tre ggr om dagen fram tills dess {#lang_emotions_wink} men dom är absolut värda att testa!

• Sommaräng

Med första funkade det bara med citronvatten, spelade ingen roll vad jag åt. Och med 2: an så var det kolsyrat vatten som gällde, hoppas du hittar ett sätt att lindra, det är inge kul att må illa hela tiden =/

• LisaLivia

Hej! Jag mår oxå så fruktansvärt illa! Har testat det mesta. Äter hela tiden, dricker citronvatten och får jogurt på säng innan jag går upp men hela dagen blir en pina ändå. Mår illa innan och efter jag ätit. Tar nu postafen som är en åksjuketablett som ska vara bra men jag är helt utslagen av trötthet då istället. Har även köpt sea-bands men inget hjälper!!! På jobbet tror dom jag är världens lataste. Vill inte berätta där än. Visst det är värt varje sekund för man är så glad att va gravid men hur ska man klara livet fram till dess babyn kommer?!

• LillaJa85

Jag mådde illa fram till vecka 12 (är nu i vecka 14) men behövde aldrig kräkas vilka jag tyckte va jobbigt för jag hoppades på att illamåendet skulle försvinna om jag fick upp det. 

Mitt tips är frukt, jag gjorde i ordning små påsar med apelsinklyftor blandat med päronbitar (då blev inte päronen mörka heller) Så när jag gick upp och kissa på natten tog jag med mig en ny påse till sängen som jag hade färdig i kylen.. Hade alltid med mig en i väskan osv.. 
    Mini morötter och morötter över lag fungerade också jätte bra. 
    Sen kolsyrat vatten och sista tiden äta citroner. 
    Har inte kunnat äta något godis eller glas eller kakor osv sedan jag blev gravid (innan var jag sjukt socker beroende) inte heller några kolhydrater förutom lite ris ibland ägg var likdant.. Inga mjölkprodukter har fungerat förens nu.. Nu dricker jag 2 liter mjölk om dagen. 
    Känns efter vad som känns rätt för dig.. alla tips om ingefära postafen osv.. fick mig att må sämre lyssna på din egen kropp. 
    Lycka till och det kommer att gå över.. så småningom!
Svar på tråden Ditt tips mot illamående!