• sanna88a

pudret fastnar i småhåren

jag har jättemycket småhår i hela ansiktet och när jag sminkar mig så syns det jätetmycket att jag har smink på (det ser onaturligt ut) eftersom det fastnar i småhåren.

jag vill inte använda flytande foundation för jag är nöjd med min i.d foundation

men om nån har tips på hur det inte ska fastna i småhåren säg gärna till.

det fastnar till och med på småhåren på näsan. men utan smink syns inte mitt ansiktshår alls.

• Svar på tråden pudret fastnar i småhåren
  • soffpotatisen88

Det finns vax som du kan använda. Har en vännina som har oxo jätte mycket fjun, Hon vaxa bort allt. det håller i max 1 månad. Det gör inte ont. Jag rekomenderar det.
    Det är inte lätt med hår på ansiktet. Man tänker ibland: räcker det inte med håret på benen :P

Lycka till.

• sanna88a
    soffpotatisen88 skrev 2010-01-30 11:52:30 följande:
    Det finns vax som du kan använda. Har en vännina som har oxo jätte mycket fjun, Hon vaxa bort allt. det håller i max 1 månad. Det gör inte ont. Jag rekomenderar det. Det är inte lätt med hår på ansiktet. Man tänker ibland: räcker det inte med håret på benen :P Lycka till.
    okej, men jag har jättekänslig hy så vaxning skulle nog inte funka :/
  • Jungfrulycka

Hejsan! Se till att smörja in dig med en fetare dagkräm innan du lägger grunden och använd puderpuff till puder och "dutta" på, istället för puderborste. / fd,. makeupartisten

• Jungfrulycka

(När jag menar "dutta" så menar jag trycka lite hårdare och inte snabbt och löst)

• sanna88a
    Jungfrulycka skrev 2010-01-30 12:41:29 följande:
    Hejsan! Se till att smörja in dig med en fetare dagkräm innan du lägger grunden och använd puderpuff till puder och "dutta" på, istället för puderborste. / fd,. makeupartisten
    det funkar inte heller då jag har en speciell borste för i.d smink som ska täcka bättre och puder-fondationen skall sättas på på ett visst sätt för att få optimal täckning :/

kan för övrigt säga att ett tag efter jag lagt på sminket så "smälter" det in i hyn och då syns de inte lika mycket på småhåren. men det stör mig att det syns ett tag i början.
  • iii

Jag har samma problem så jag rakar bort alla småhåren någon gång i veckan. Blir en mycket snyggare finish då.

• sanna88a
    iii skrev 2010-01-30 20:52:56 följande:
    Jag har samma problem så jag rakar bort alla småhåren någon gång i veckan. Blir en mycket snyggare finish då.
    rakar? blir håret inte gröve och längre då när det växer ut?
  • iii
    sanna88a skrev 2010-01-30 21:13:25 följande:
    rakar? blir håret inte gröve och längre då när det växer ut?
    Nej det har inte blivit grövre. Men även om det hade blivit det så spelar det ingen roll för min del för jag rakar ju bara bort det igen iallafall.
  • sanna88a
    iii skrev 2010-01-30 21:21:44 följande:
    Nej det har inte blivit grövre. Men även om det hade blivit det så spelar det ingen roll för min del för jag rakar ju bara bort det igen iallafall.
    jaha okej  :P men drygt att hålla på o raka det :P jag tycker de räcker med resten av kroppen så isåfall får de vara :P haha

jag tror jag har ganska mkt hår för att vara kvinna också.. har massa småfjun överallt, en ljus raggarsträng på magen osv :P
  • TezzyBump

när du applicerat ditt puder färdig så dra försiktigt nedåt med borsten i hela ansiktet så att håren lägger sig igen, då ska de synas mindre.

Svar på tråden pudret fastnar i småhåren