Kan man sälja eller ge bort Nationalencyklopedin?
Jag har ett band med Nationalencyklopedin som jag inte använder. Vi har väldigt lite plats i vår lägenhet och därför vill jag göra mig av med dessa böcker, men det känns onödigt att slänga dem.
Jag har ett band med Nationalencyklopedin som jag inte använder. Vi har väldigt lite plats i vår lägenhet och därför vill jag göra mig av med dessa böcker, men det känns onödigt att slänga dem.
Tyvärr får du inte mycket pengar; kolla på tradera, där går banden lite då och då, om du vill ha en prisuppfattning. Men jag skänkte faktiskt vår till en skola, de blev glada (sa de iallafall).
...bästa bud på komplett samling Tradera just nu: 36:-.....
Hehe, ja det var inte mycket :D Jag kollade lite på Blocket också och där finns de som säljer för 4000, men man vet ju inte om de faktiskt får dem sålda... Tack för ditt tips! Jag ska kolla med de lokala skolorna om de är intresserade.
Sorry, men det är den bistra sanningen...
Älskar själv böcker, så det gör ont i hjärtat att behöva slänga!
Mmm, jag vet :/ Men samtidigt är de så förbaskat tunga och tar så mycket plats så det är enda utvägen just nu. Vi bor på bara 56 kvadrat och har nyligen fått en liten :) Ingen flytt i sikte på ett tag.