• pandyb

Stämmer POP storleksguide på hemsidan? polarn o pyret

Har redan nu börjat fundera på nästa års vinterkläder till lillkillen. Tänkte antingen köpa en overall på pop rean eller hitta en på tradera.

Har förstått när man läst runt att polarn o pyret är väldigt generösa i sina storlekar. På deras hemsida har dom en storleksguide, stämmer den på deras kläder?

Min kille fyller 1 i april och en overall känns som att den ska kunna passa från okt-april och enligt deras hemsida ska han då ha strl 92 på den.
    Just nu så ligger han storleksmässigt en bit över medel, 9 månader och väger 10,5 kilo och är ca 75 cm lång.

Nils 090419 *mammas prins*
  • Svar på tråden Stämmer POP storleksguide på hemsidan? polarn o pyret
  • Mandarin

nej, jag tycker inte den stämmer enligt den skulle min lilla haft 98 denna vinnter (jag kollade i höstas). Den stl blir bra till nästa vinter, hon har 86 i år och har precis fyllt 2år. 

Man kan ju chansa och är den tok stor kan du sälja den igen.

• BigMama08

Ja, den stämmer för lite större barn.

Min kille var ungefär som din och han följer PoPs storlekstabeller. Han var 1 i april i började då med 86. I oktober var han 1,5 år och det var lagom att börja med 92. DEäremot tycker jag att Pop är smala i storlekarna på byxor och tröjor. Men det gäller inte overallen som är rymlig enlig min uppfattning

I vinter nu har han haft 92 och har det fortfarande. Jag köpte en Pop overall till honom förra året som storleksmässigt passade perfekt men jag tycker inte riktigt om passformen på den overollen faktiskt. Den ser bylsig ut när han rör sig och inte alls så smidig som jag trodde. Så jag köpte en Didriksons också som satt så mycket bättre, perfekt,  vilket gjorde att jag sålde PoP overallen på Tradera istället.

Det är det som är lite klurigt med overaller och köpa långt i förväg så där tycker jag. Även om den storleksmässigt passar vet man inte om den gör det passformmässigt.

Svar på tråden Stämmer POP storleksguide på hemsidan? polarn o pyret