• skånetös78

Barnvänlig strand på Gotland?

Vi kommer troligen hyra stuga på Gotland i sommar och funderar nu på vart bästa stranden finns! Vi har en dotter som kommer vara lite över 1,5 år när vi åker så långgrund sandstrand är ett måste! Tips på bra boende önskas också,vill gärna bo på ett lugnt ställe med gångavstånd till stranden! 

*Linnea 7/11-08*
  • Svar på tråden Barnvänlig strand på Gotland?
  • junie i mars

Björkhaga
    Sandviken
    Grynge
    Ihreviken
    Hide

• skånetös78
    April Mamma skrev 2010-01-30 16:45:21 följande:
    Warfholm,ca 3 mil söder om Visby. www.klintewebben.se/warfsholm/
    Tack för tipset! Ska kika lite närmare på det!
    *Linnea 7/11-08*
  • skånetös78
    junie i mars skrev 2010-01-30 16:51:13 följande:
    BjörkhagaSandvikenGryngeIhrevikenHide    
    Tack Är det långgrunt på alla dem?
    *Linnea 7/11-08*
  • junie i mars
    http://www.bjorkhagaby.se/

Jag är från gotland själv och tycker mkt om Björkhaga, en nära vän bokade stuga där och var jätte nöjd, hon har två tvillingtjejer som då var 2,5 om jag minns rätt..
  • junie i mars
    skånetös78 skrev 2010-01-30 16:52:49 följande:
    Tack Är det långgrunt på alla dem?
    Japp!
  • April Mamma
    junie i mars skrev 2010-01-30 16:53:10 följande:
    www.bjorkhagaby.se/ Jag är från gotland själv och tycker mkt om Björkhaga, en nära vän bokade stuga där och var jätte nöjd, hon har två tvillingtjejer som då var 2,5 om jag minns rätt..
    Åhh va mysigt!! Vart ligger det?
  • Baby Y

Gotska sandön. Den är absolut bäst. Visserligen finns det absolut inget där att göra annat än att promenera runt hela ön, ligga på stranden eller grilla.
    Men det är väldigt långgrunt och stränderna är helt fantastiska. Så vill man bara ha en avslappnande vistelse utan en massa aktiviteter och samtidigt njuta av en grym miljö är det mitt bästa tips.
    Jag är själv sugen på att åka dit igen, har inte varit där på massor av år. Lite drygt att ta sig dit bara men det är det värt.

I like my beer cold, my TV loud, and my homosexuals flaming
  • junie i mars

Det ligger ca 20 min från Visby mor Klintehamn.

• April Mamma
    junie i mars skrev 2010-01-30 17:17:18 följande:
    Det ligger ca 20 min från Visby mor Klintehamn.
    Aha..Tack.
  • skånetös78

Vilka bra tips som strömmar in, tusen tack alla!

*Linnea 7/11-08*
  • Cornbread

vi har hyrt lägenhet i visby i sommar, vecka 31.. nidå?

• Lakey

Bungeviken - du kan gå flera hundra meter utan att bli blöt om knäna. Inte mycket folk heller och dessutom brukar där inte vara någon algblomning...

• molie

Är från Gotland och när vi var små badade vi ofta i Björkhaga, Åminne, Sandviken och Gnisvärd.
    Förra året var vi i Åminne med våra barn och det var jättebra. De andra var många år sen jag var på så jag kan inte säga hur dom är nu.

Svar på tråden Barnvänlig strand på Gotland?