• faffner

Funderar på näspiercing

Jag funderar lite på att pierca näsvingen. Tänkte höra vad ni tror! Har en bild i galleriet där jag har ritat dit en ring. Ser det ok ut? Jag tycker det ser bra ut, men det kan vara kul att höra andras åsikter också :) Jag gillar piercingar och jag är så himla sugen på att göra en till!

• Svar på tråden Funderar på näspiercing
  • Johanna 87

Jag tycker det ser bra ut!

• Majsan70

Personligen gillar jag inte ring i näsan. Men gillar du det skall du absolut göra det tycker jag.
    Själv har jag en "pärla" i näsvingen och älskar den.

• faffner
    Johanna 87 skrev 2010-01-30 18:55:25 följande:
    Jag tycker det ser bra ut!
    Schysst :)
    Majsan70 skrev 2010-01-30 19:04:13 följande:
    Personligen gillar jag inte ring i näsan. Men gillar du det skall du absolut göra det tycker jag. Själv har jag en "pärla" i näsvingen och älskar den.
    ja, man kan ju välja att ha en diskret pärla om man vill också! det tycker jag är bra, om man ska på någon tillställning med släkten till exempel.
  • emelillen

sweet! just do it! :)
    jag gillar dock inte såna ringar med kulor på... men det är ju jag det!
    ring i näsan är jättefint. har det själv ;) (dock har jag inte haft den i nu på ett par månader)

• nickefiki

Inte snyggt. Blir bara en massa metall. Ska man pierca sig så ska det vara på ett speciellt ställe, och sedan får man hålla sig till det, annars syns inte träden för skogen.

• faffner
    nickefiki skrev 2010-01-30 20:08:15 följande:
    Inte snyggt. Blir bara en massa metall. Ska man pierca sig så ska det vara på ett speciellt ställe, och sedan får man hålla sig till det, annars syns inte träden för skogen.
    Fast jag tycker det är snyggt när det är mycket metall :) inte överdrivet mycket så klart! men 2-3 ansiktspiercingar kan vara snyggt om man bär upp det rätt. Men alla har sin åsikt!
  • mini75

Jag är inget fan av piercing överhuvudtaget men en sak som jag tycker du ska tänka på är att när du tröttnat å vill ta bort den så blir det skitfula ärr. Jag jobbar som hudterapeut och har ofta kunder som är piercade i ansiktet, de måste ju ta ut sina smycken under behandling och då ser det oftast ut som om de var en stor svart pormask...

• mini75

Såg precis att du redan har piercing så då vet du ju redan...

• fallen angel

jag tycker att det ser bra ut :) älskar själv piercingar ;) och funderar på om jag skall pierca andra ställen med.... vill dock inte ha för många i ansiktet...

• Tonx
    mini75 skrev 2010-01-31 21:18:30 följande:
    Jag är inget fan av piercing överhuvudtaget men en sak som jag tycker du ska tänka på är att när du tröttnat å vill ta bort den så blir det skitfula ärr. Jag jobbar som hudterapeut och har ofta kunder som är piercade i ansiktet, de måste ju ta ut sina smycken under behandling och då ser det oftast ut som om de var en stor svart pormask...
    Piercinghålen krymper och växer igen och lämnar obetydliga ärr efter sig förutsatt att de är rätt gjorda och ordentligt läkta.
  • faffner
    mini75 skrev 2010-01-31 21:18:30 följande:
    Som Tonx skrev så blir det ganska obetydliga små ärr om man väljer att ta ut dem. Men visst kan det bli fula ärr av eytliga piercingar, till exempel stav i ögonbrynet, navelpiercing eller stav mellan ögonen. Piercingar som går igenom brosk lämnar oftast bara en liten prick som är enkel att sminka över om man vill göra det! Åtminstone från vad jag har sett på folk som har tagit ur sina piercingar.
    fallen angel skrev 2010-01-31 21:38:16 följande:
    jag tycker att det ser bra ut :) älskar själv piercingar ;) och funderar på om jag skall pierca andra ställen med.... vill dock inte ha för många i ansiktet...
    Ja, man blir ju fast om man väl börjar! 2 i ansiktet får nog räcka dock
  • Familjen Hager

Gör en septum. 

Blir inga ärr, syns ingenting, gör inte ont som i näsvingen etc. I vingen blir du svullen och får märke när du (om du) tar ut smycket. Själv kände jag ingenting. Många har ingen känsel inne i näsan som de flesta har i köttet på vingarna. Tog ut min för länge sedan men kan köra i en ring genom hålet om jag känner för det vilket känns bra. Har hål utan att det syns. Perfekt om du jobbar med något där smycken ej tillåts. 
    Septum är snyggt och ser inte ut som något irriterande skräp som fastnat på sidan av näsan.
  • Spikie
    Trillade bara in på denna tråden.
    Tycker absolut du ska ta hål om du känner för det.
    Själv har man ju 4 ganska centrerade piercingar i ansiktet.......(den i tungan syns ju sällan)

www.familjeliv.se/hem/spikie/gallery/phpdqt2rv.jpg

Och kan svara att jag håller INTE med
    Familjen Hager om att det inte känns i septum. Gjorde svin ont på mej. Nu har jag dock haft den i 11 år och kan ABSLOUT INTE tänka mej att ta bort den. Den är en del av mej. Så som den i tungan har jag åxå haft i 11 år. Ringarna i läppen i 10 år.
    ♥Älva 060627 ♥Lill-Knodden Bf 100529 ♥
  • Familjen Hager

För att undvika smärta: gå till en bra studio med duktig personal som kan avgöra var hon/han ska sätta piercingen för att passa just ditt läkkött. Vissa har sin piercing högre upp, andra längre ner just pga detta. Som sagt, mitt hål sitter där jag inte har någon känsel . Mycket behagligt.
       Lycka till med vad du än väljer!

• faffner
    Familjen Hager skrev 2010-02-02 19:58:01 följande:
    För att undvika smärta: gå till en bra studio med duktig personal som kan avgöra var hon/han ska sätta piercingen för att passa just ditt läkkött. Vissa har sin piercing högre upp, andra längre ner just pga detta. Som sagt, mitt hål sitter där jag inte har någon känsel . Mycket behagligt.    Lycka till med vad du än väljer!
    Självklart ska jag gå till en bra studio :) jag går till samma piercare som gjorde min industrial. han är dessutom en väns bror så jag vet att han är duktig och professionell :) men det låter ju bra att det finns punkter på näsan där man känner mer eller mindre! Smärta är inte ett speciellt stort problem, men det kan ju vara skönt att slippa så mycket ändå ;)
  • Blitz

Jag har en i näsan o en mitt på underläppen, båda i svart.. Tycker själv att de e skitsnyggt att det matchar, har även matchande örontöjning =)

Det jag dock inte tänkte på när ja gjorde min i näsan e att ja ofta e förkyld.. Men jag kan leva med att det fastnar lite snor i ringen {#lang_emotions_tongue_out} Bara o fräsa bort hehe..

Vill du ha en så gör de. Jag tjata sen ja va 14 på att pierca mig, när ja va 23 fick ja arsle ur vagnen o gjorde läppen, sen kom näsan..
    Man kan ju alltid ta bort den om man ångrar sig så gör de du tycker jag. {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Funderar på näspiercing